OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker en assistent till handläggarteamet inom mottagningsenheten i Spenshult, Halmstad. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. Du kommer att vara stöd till handläggarna i form av administration och assistering av ärenden. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål. Vidare kan det ingå att boka möten, skicka kallelser och göra resebeställningar. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning alternativt KY-utbildning. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, så som exempelvis resebokningar, posthantering och arkivvård och har arbetat i en assisterande administrativt-/och serviceinriktadroll i ett nära samarbete med dina kollegor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med professionellt bemötande i nära samarbete med dina arbetskollegor samt administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet. Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Övriga språkkunskaper är meriterande
Personliga kompetenser
Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning första 6 månaderna.
Placering: Spenshult (Halmstad)
Tillträde för befattningen: Snarast enl överenskommelse
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se. Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef Carl Hedberg, telefonnummer 010-485 28 47.
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.