Assistent till Navigare Ventures och Wallenberg Foundations

Assistent till Navigare Ventures och Wallenberg Foundations

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en spännande arbetsmiljö där du kan utveckla din karriär i en framgångsrik internationell miljö? Då kan du vara den vi letar efter! Vi söker nu en driven och serviceinriktad person som kan bistå både Navigare Ventures och Wallenberg Foundations som assistent/receptionist.

Ända sedan André Oscar Wallenberg för över 160 år sedan grundade Stockholms Enskilda Bank (idag SEB), har familjen Wallenberg långsiktigt och engagerat arbetat i företagsamhetens och forskningens tjänst i Sverige och internationellt. Idag leds familjens engagemang av familjemedlemmar ur femte generationen. I det som i dagligt tal benämns Wallenbergsfären inbegrips 16 allmännyttiga stiftelser, investmentbolaget Investor och ägarbolaget FAM samt deras respektive innehav. https://www.wallenberg.com/sv, https://www.wfab.se/ 

Navigare Ventures är ett investeringsbolag baserat i Stockholm och är ett helägt dotterbolag till Wallenberg Investments AB. Genom att investera i små innovativa bolag ökar de forskningens industriella och samhälleliga påverkan. Samtidigt genererar de avkastning som stärker Wallenbergstiftelsens förmåga att finansiera nya akademiska forskningsanslag.
Om rollen
Din huvudsakliga roll är bistå Navigare Ventures som assistent. Som assistent kommer du att ha många spännande arbetsuppgifter där du ansvarar för att hålla dig uppdaterad gällande teamets processer och kalendrar genom att delta vid möten och assistera VD och CFO vid styrelsemöten. Du kommer också att ansvara för att uppdatera hemsidan och LinkedIn, koordinera pressreleaser, hantera ekonomisk redovisning för delar av teamet, avtalshantering, digitala underskrifter samt hantering av filsystem. Rollen är nyinrättad varför arbetsuppgifterna såväl som arbetssätt kommer att utvecklas och formas efterhand.

Du kommer också bistå Wallenberg Foundations ordinarie reception där du kommer att ha en viktig roll i att skapa en positiv och professionell första kontakt med besökare och samarbetspartners. Som receptionist kommer du att hantera växel och inkommande samtal, boka konferensrum och se till att det finns mat och dryck för gäster. Du kommer även att ansvara för kontorsadministration och att kontoret alltid är representativt.
Vem är du?
Vi söker någon som är positiv, utåtriktad och har en hög känsla för service. Du har en fallenhet för att integrera med människor och bygga långsiktiga relationer. Som person är du välorganiserad och strukturerad med god prioriteringsförmåga. Du fungerar bra i team och har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Du trivs i internationella arbetsmiljöer och motiveras av engagemang och prestationer där du får vara med och leverera kvalité i världsklass.
Kvalifikationer
Rollen ställer krav på utmärkta kunskaper i Officepaketet och mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som assistent eller en liknande roll, gärna från internationell advokatbyrå eller bolag inom Professional Services. Det är också en klar fördel om du har intresse för Navigare Ventures kärnområden.
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med omgående start och för rätt person finns det även möjlighet till anställning efter denna tidsperiod hos Navigare Ventures. Arbetstiderna är förlagda på kontoret 08.30-17.00. Du kommer att vara anställd hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning och arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. För frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvariga konsultchefer Felicia på felicia.pettersson@jurek.se och Mikaela på mikaela.danilovic@jurek.se.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Om Jurek Rekrytering & Bemanning

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Alla aktuella tjänster/uppdrag – följ oss gärna på vår hemsida www.jurek.se och på LinkedIn.

Sökord: Assistent, administrativ assistent, receptionist, front office support

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 3 juli 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024