OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en assistent till överförmyndarnämnden.Arbetet består i att sköta administrativa uppgifter på överförmyndarnämndens kansli.I arbetet ingår interna och externa kontakter, såväl besök som via telefon.Viktiga arbetsuppgifter är bland annat att granska årsräkningar från gode män och förvaltare, sköta registrering av handlingar och ärenden, ansvara för nämndens arkiv samt hantera korrespondens.Arbetet bedrivs i nära samarbete med kommunjuristen och överförmyndarhandläggaren. Heltid, visstidsanställning, tillträde snarast och varaktighet t o m 2008-08-31, eventuellt med möjlighet till förlängning, individuell lön. Kvalifikationer: Vi tror att du har minst en gymnasieutbildning och någon erfarenhet av administrativt arbete.Personlig lämplighet tillmäts dock stor betydelse.Det krävs också en stor portion sunt förnuft, ett systematiskt arbetssätt, att du är vän med siffror och att du är noggrann.Du bör ha goda kunskaper i MS Word och Excel, vara tålmodig och ha lätt för kontakter med andra människor.Relevant arbetslivserfarenhet eller ett lokalt kontaktnät är en fördel. Vi vill ha din ansökan senast 2008-02-11.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Madeleine Mellström
0499-178 65