Assistent till projekt Effektiva inköp - införande av e-handel

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Norrköpings kommun inför e-handel som ett verktyg för att kvalitetssäkra inköpsprocessen. Införandet av e-handel bedrivs i projektform och är ett samarbete mellan ekonomi- och styrningskontoret, upphandlingscenter och IT-enheten. Att införa e-handel innebär att Raindance införs som system för inköp och fakturahantering och ersätter det tidigare fakturahanteringssystemet.

Övergången till Raindance sker successivt och utrullningen beräknas pågå till och med 2017.

ARBETSBESKRIVNING

Ekonomi- och styrningskontoret söker en assistent till projekt E-ffektiva inköp - införande av e-handel i Norrköpings kommun. Som projektets assistent kommer du att assistera projektet utifrån projektets behov. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära registrering av användare i systemet och administrering av prislistor och artikelinformation i e-handelslösningen.

Du kommer också att vara delaktig i e-handelssystemets supportorganisation bland annat genom att svara på användarnas frågor, skriva handböcker, ta fram e-learningsfilmer samt delta vid utbildningsinsatser av nya användare. Arbetet innebär också allmänna administrativa arbetsuppgifter så som att föra minnesanteckningar och systemdokumentation.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har:


• grundläggande gymnasiebehörighet
• relevant eftergymnasial utbildning inom inköp och ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• erfarenhet av administrativt arbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:


• e-handelssystem
• elektroniskt beställningssystem eller affärssystem
• arbete inom offentlig sektor
• att arbeta i projektform.

Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och är beredd att hjälpa till där det behövs. Du är serviceinriktad, positiv och engagerad i ditt sätt. Vidare är du självgående samt har god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en visstidsanställning och varar till och med december 2017. Tjänstens omfattning är 100 %.

Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Elvira Ekström, elvira.ekstrom@norrkoping.se, 011-15 13 91.

Din ansökan vill vi ha senast den 15 mars.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Dagtid, visstidsanställning till och med 2017-12-29 Heltid 100%
  • Publicerat: 27 februari 2017

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


21 november 2024