OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektor individ- och familjeomsorg, Råd- och stödavdelningen Sektor individ och familjeomsorg i Lerum är organiserad i tre avdelningar, Myndighetsavdelning, Råd och Stöd 1 samt Råd och Stöd 2. Dessa avdelningar ansvarar för myndighetsutövning, invånarservice med och utan biståndsbeslut, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, flyktingmottagning och internt administrativt stöd. Arbetet inom IFO grundar sig på Socialtjänstlagen, SoL. Verksamheten har som mål att arbeta för att på en demokratisk och solidarisk grund främja individens ekonomiska och sociala trygghet. Genom att vara behjälpliga vill man inom IFO frigöra och utveckla enskilda individers resurser och möjligheter, för att på så sätt kunna skapa förutsättningar för en bra livskvalite. Assistentgruppen, som idag består av sex medarbetare, arbetar med att ge stöd och service främst till sektorns Myndighetsavdelning. Arbetsuppgifterna består bl.a. av att göra beräkningar och utbetalningar av försörjningsstöd, handlägga förmedlingsärenden, leverantörsutbetalningar och öppna/avsluta ärenden. För tjänsten krävs gymnasieexamen eller motsvarande och erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Dessutom är goda datakunskaper i bl.a. Officepaketet och Outlook ett krav. Du som söker måste ha mycket god känsla för service samt ha en positiv inställning till de aktuella arbetsuppgifterna. Arbetet kräver dessutom att man är strukturerad och noggrann. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet när det gäller att arbeta i team, flexibilitet och prestigelöshet. Sektor Individ- och familjeomsorgs önskan är att skapa en heterogen personalgrupp. Därför strävar vi efter en allsidig sammansättning utifrån kompetens, etnisk bakgrund och kön. Tillsättning enligt överenskommelse