OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverket har ansvar för godkännande och kontroll av läkemedel, naturläkemedel och medicintekniska produkter.Vår uppgift är att se till att den enskilde patienten och hälso- och sjukvården samt djursjukvården får tillgång till säkra och effektiva produkter och att dessa används ändamålsenligt och kostnadseffektivt.Vi är en av de ledande myndigheterna inom EU och arbetar tillsammans med övriga EU-myndigheter för att driva och utveckla den europeiska produktkontrollen. Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vår verksamhet är i huvudsak avgiftsfinansierad.Hos oss arbetar drygt 400 personer, främst farmaceuter och läkare.Läs mer om oss på www.lakemedelsverket.se Regulatoriska enheten söker en assistent Den regulatoriska enheten samordnar bland annat hanteringen kring ansökningar om nya läkemedel enligt europeiska och nationella procedurer.Vi arbetar med intressanta uppgifter i en internationell miljö där det förekommer täta kontakter med läkemedelsföretag och myndigheter i Europa.Enheten som består av ca 30 medarbetare är indelad i tre grupper; Produktinformation, Procedursamordning samt Regulatorisk support.Regulatorisk support har det administrativa ansvaret för hantering av regulatoriska dokument såsom beslut om godkännande och ändringsärenden samt uppdatering av produktinformation.Vi ansvarar också för års- och delårsavgifter för läkemedel.Vi söker nu en assistent till gruppen Regulatorisk support.Du kommer i huvudsak att assistera gruppen Procedursamordning med uppdatering av vår läkemedels- och ärendedatabas samt uppdatering av produktinformation.I arbetet ingår också att självständigt handlägga förnyelser av godkännanden, fakturering av års- och delårsavgifter för läkemedel samt förbereda beslut om nedsättning och befrielse från årsavgifter.Arbetet innebär många kontakter internt samt med företag och läkemedelsmyndigheter i Europa.Vi söker dig som har mycket god datorvana (Office-paketet).Det är en fördel om du också är van att arbeta med dokument- och ärendehanteringssystem.Vi ser gärna att du har kännedom om de regulatoriska procedurerna och farmaceutisk terminologi.Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.Det är också en fördel om du har arbetat med ekonomisystem, t ex kundreskontra. Viktiga personliga egenskaper är att du är serviceinriktad och kan ta egna initiativ.Dessutom har du god samarbetsförmåga samt ett utåtriktat sätt. Låter det intressant?I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice Rekrytering.Ansökan sker senast 2007-02-07 via www.proffice.se och kommer att diarieföras hos Läkemedelsverket.