Assistent till servicecenter i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker assistent till nationellt servicecenter i Jönköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker?
Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus
på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Som assistent på nationellt servicecenter kommer du hantera och behandla ett antal ärendeslag inom Migrationsverkets ansvarsområden på en övergripande nivå. Du kommer att vara med och bistå hur utvecklingen av handläggningen i ett nationellt servicecenter på bästa sätt kan ge stöd i hanteringen av Migrationsverkets ärenden. Nationellt servicecenter tar varje dag emot ungefär 100 besökare och din huvudsakliga uppgift som assistent på enheten är att med din kunskap och förmåga vägleda besökarna rätt. Detta arbeta sker i huvudsak över receptionsdisk och som servicevärd.

Du kommer även att arbeta med registreringar och annat administrativt arbete i Migrationsverkets olika datasystem samt besvara enhetstelefonen. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering och handläggning av enklare ärenden. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Du har erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst. Det är meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet samt erfarenhet av arbete med professionellt bemötande.
Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du ska även ha goda kunskaper i Officepaketet. Det är även meriterande med övriga språkkunskaper.

Personliga kompetenser
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar samt kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt för att anpassa dig till situationen. Du har god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor. Som person är du lyhörd och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.

Upplysningar
Anställningsform: tillsvidare
Information om arbetstid: Kontorsarbetstid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Jönköping.
Tillträde för befattningen sker snarast.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef, Ulrika Ljungdahl, 010-203 77 90.

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2017-03-26. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 mars 2017

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024