OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektion Sjötrafik ansvarar för att förvalta och vidareutveckla de avtal som trafikförvaltningen har med trafikoperatörer och leverantörer som är förknippad med kollektiv sjötrafik inom Stockholms Läns Landstings ansvarsområde. Verksamheten bedrivs under två varumärken Waxholmsbolaget och SL. I uppdraget ingår att ge förutsättningar för en attraktiv och väl fungerande kollektivtrafik genom att säkerställa fordon med avtalad funktion, garanterad säkerhet och ett bibehållet värde.
Idag utförs trafiken med ett 60-tal fartyg varav 24 ägs av landstinget. Resterande fartyg är leverantörsägda. Under nästan 90 000 timmar om året trafikeras området mellan Arholma i norr och Landsort i söder.
Om tjänsten
Som assistent på Sjöfartstrafik stödjer du chefer och övriga på avdelningen (15 personer) i olika administrativa uppgifter. Det är en självständig roll där du beslutar enligt givet mandat och rapporterar till sektionschef Sjöfartstrafik.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:
Bistå löpande med service och administration kring pågående projekt och aktivitetet
Fakturahantering
Bokning av resor
Beställning av dator och systembehörighet till nyanställda
Utforma presentationer
Kontaktperson för utbildningar
Sammanställning av veckorapporter och månatliga sektionsmöten
Koordinera sektionens årliga konferens
Rollen som assistent innebär ett varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. I arbetsuppgifterna ingår även att självständigt ansvara för egna projekt och uppdrag.
Vårt erbjudande
Trafikförvaltningens samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos Trafikförvaltningen får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. De erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans mellan yrkesliv och privatliv.
Grunden i förvaltningens verksamhet är medarbetarna. För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: Öppenhet, Kompetens, Pålitlighet, Samverkan. Detta är en heltidstjänst placerad vid Trafikförvaltningens huvudkontor.
Vem är du?
I grunden har du gymnasie- eller yrkesutbildning och har byggt på detta med flerårig erfarenhet av assistentarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet och om du har kunskap i dokument- och ärendehanteringssystem.
Du är en van systemanvändare som tycker det är ett roligt inslag i jobbet. Du kommer även att vara vår ”super-user” i det allmänna dokumenthanteringssystemet samt arbeta i fakturasystemet Agresso. Du talar och skriver svenska obehindrat och har lätt att sätta dig in i nya IT-system.
Som person är du drivande och initiativrik med en hög servicenivå. Då detta är ett jobb där du behöver hålla många bollar i luften är det viktigt att du kan prioritera och vara flexibel. Du trivs i en roll med många kontaktytor och där du får möjlighet att arbeta både högt och lågt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Låter det intressant? Tveka inte att skicka in en ansökan!
Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Trafikförvaltningen med Manpower. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på 08-736 19 04. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är dock 22/12-2017.
Läs mer m hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn.
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674