OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222840
Arbetsuppgifter
Vi söker nu ett antal assistenter till enheten administration och service inom arbetsmarknads- och socialförvaltningen, med placering på någon av följande adresser: Hålsjögatan 8, Von Troils v 1, Eriksfältsgatan 28 A, Sallerupsvägen 11 eller Bergsgatan 54.
Enheten servar dels utåt till medborgare i myndighetsreception och dels inåt till medarbetare inom arbetsmarknads- och socialförvaltningen. Vi söker både assistenter med huvudsakligt uppdrag i myndighetsreceptioner och assistenter med huvudsakligt uppdrag kring förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Uppdraget i receptionen innebär att med gott värdskap möta våra besökare såväl i reception som per telefon, ta emot inkomna handlingar och hänvisa besökare rätt handläggare samt guida medborgare i digitalisering som pågår inom ekonomiskt bistånd med digitala ansökningar. I tjänsten ingår även vissa administrativa arbetsuppgifter.
Uppdraget med inriktigning mot administrativa arbetsuppgifter innebär hantering av nämndshandlingar, diarieföring, post, arkiv och myndighetsförfrågan, samt även visst arbete i receptionen enligt ovan beskrivning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet av serviceinriktat arbete och administration. Du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt engelska i tal. För detta arbete krävs också god datorvana, särskilt inom Officepaketet och det är meriterande om du har kunskaper i systemet Procapita och Lifecare. Vidare så ser vi gärna att du har kännedom om socialtjänstens olika verksamheter.
För uppdraget i receptionen ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom Socialtjänstens myndighetsreception eller annat arbete där sociala kontakter är en stor del av arbetet. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är meriterande. Att möta och kommunicera med människor i en mångkulturell kontext och ha ett lågaffektivt bemötande är viktiga ingredienser för att lyckas arbetet. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.
För uppdraget med inriktning mot administrativa arbetsuppgifter ser vi gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutskott, hantering av nämndshandlingar och diarieföring och som person är strukturerad och har ett eget driv i att planera och lägga upp arbetet.
Som person ser vi att du som söker har hög servicekänsla och ett gott bemötande mot såväl besökare som kollegor. Du är mycket kommunikativ, lyhörd och har fallenhet för att hitta lösningar i möten, även i konfliktfyllda sådana, hög serviceanda men samtidigt att ha förmåga att kunna gränser.
Du arbetar med verksamhetens bästa i fokus och har förmågan att ta initiativ, ansvar och själv driva ditt arbete framåt. I arbetsgruppen har vi nära samarbete och hjälps åt med våra olika arbetsuppgifter för att leverera bästa service till verksamheten och till våra besökare.Det är därför av stor vikt att du har god samarbetsförmåga, förmåga att skapa en laganda, är flexibel och lätt kan skifta fokus till det som är mest prioriterat i stunden. Det är också mycket viktigt att du delar Malmö Stads värdegrund. Om detta stämmer in på dig kan du vara den personen vi söker!
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Administration och service omfattar sex sektioner med inriktning på olika sorters serviceuppdrag. Hos oss arbetar cirka 80 medarbetare med hög kompetens och stort engagemang för serviceinriktat och administrativt arbete. Vi arbetar aktivt med att skapa en god arbetsmiljö och en kultur som tillåter våra medarbetare att utvecklas. Vi arbetar med att utveckla ett nära ledarskap för att möta framtidens utmaningar och skapa en attraktiv arbetsplats. Hos oss har du bland annat flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning och 1 vikariat
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 8
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Till intervjun får du gärna ha funderat lite kring två referenspersoner som du skulle kunna lämna uppgifter på, helst tidigare chefer. Innan anställning behöver du uppvisa en giltig ID-handling (nationellt id-kort eller pass) och relevant examensbevis.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Tjänsten kan komma att tas i anspråk om det finns medarbetare med företräde eller i omställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98