OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta på en affärsjuridisk advokatbyrå? Är du dessutom serviceminded, ansvarsfull och flexibel? Då ska du söka uppdraget som assistent hos vår kund!
Om tjänsten
Som assistent ingår du i det administrativa supportteamet vars uppdrag är att ge förstklassig support till organisationen och klienterna. Du arbetar tätt tillsammans med såväl andra assistenter som byråns jurister. Tjänsten innefattar vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter såsom registrering av nya klienter och ärenden, jävskontroller, mötesbokningar, informationssökning, dokumenthantering, formatering i Word, korrektur- och motläsning, upprättande av pärmar och inbindning av dokument, arbete med Powerpointpresentationer, utläggsräkningar, arkivering, printarbeten, skanning samt övrig service.
För rätt person erbjuds du arbete i en modern miljö med högt tempo, trevliga kollegor och omväxlande arbetsuppgifter.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från advokatbyrå. Du bör ha lätt för att komma in i nya arbetsuppgifter och att lära dig nya system. Du har mycket goda kunskaper i MS Office och Outlook, med tyngdpunkt på Word. Givetvis behärskar du svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Som person har du en positiv inställning, är serviceminded, prestigelös och flexibel. Du trivs i en fartfylld miljö, och kan snabbt prioritera om ditt arbete om så krävs. Du är även mycket noggrann i det dagliga arbetet.
Ansökan
Detta är ett konsultuppdrag (anställd via Jurek för uppdrag hos vår kund) med start i februari 2022 och initialt ca sex månader. Uppdraget kan komma att bli förlängt under en längre period och för rätt person finns möjlighet till fast anställning längre fram. Vi ser fram emot din ansökan via länken nedan så snart som möjligt och vi tar emot ansökningar löpande så tveka inte att söka redan idag. Vi matchar din profil med de önskemål och krav vår kund har och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För ev frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på Jurek Rekrytering & Bemanning via mejl: susanne.waering@jurek.se.
sökord: juristassistent, assistent, paralegal, legal assistant
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52