OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20231130
Arbetsuppgifter
Som assistent arbetar du i ett team med en annan assistent, mot utredningssekreterare på tillståndsenheten och fungerar som stöd i det administrativa arbetet. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis posthantering, enklare registrering i verksamhetssystemen Alk-T och OL2, kontakt med näringsidkare samt dokumentation och debitering.
Som assistent kan du också komma att hålla kunskapsprov för de som söker serveringstillstånd samt ta emot och hantera inkomna handlingar via mail och telefon.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har gymnasieutbildning och att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.
Vi ser det som meriterande om du:
• Har en eftergymnasial utbilding inom administration.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet.
• God kunskap i engelska, i tal och skrift
Personliga egenskaper som vi tror krävs för rollen är bland annat att du har god serviceförmåga och god samarbetsförmåga samt att du har en förmåga att ta till sig intruktioner och inte rädd för att fråga om hjälp. Du bör vara ansvarstagande och duktig på att strukturera ditt arbete.
Arbetet kräver även god förmåga till kommunikation i såväl skrift och tal samt god datorvana.
Om arbetsplatsen
Tjänsten har placering på Fänriksgatan 1.
Tillståndsenheten handlägger ärenden enligt alkohollagen och lagen för tobak och liknande produkter. Enheten är en del av Arbetsmarknads- och socialförvaltningen och har nära samarbeten med stadens tillståndshavare och flera myndigheter.
På tillståndsenheten arbetar 12 utredningssekreterare/handläggare, 2 assistenter och 7 inspektörer. Tillståndsenheten utövar även tillsyn över de serveringsställen som har serveringstillstånd och de butiker som säljer tobak eller folköl och fungerar som remissinstans till Spelinspektionen.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat 6 månader, eventuell möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98