OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Till Tillståndsenheten i Västerås söker vi Assistent (diarienr. 242-2008-10572 Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bl a registrering och expediering av handlingar och akter, posthantering och allmänna kontorsgöromål. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med telefonservice och information gentemot sökande, allmänhet och myndigheter (såväl svenska som utländska). I övrigt ska du utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktioner Kvalifikationer Du bör ha utbildning på gymnasienivå samt gärna ett par års erfarenhet av administrativt arbete. Då du kommer att arbeta tillsammans med andra i grupp är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Du bör dessutom vara serviceinriktad, noggrann, ordningsam och flexibel samt ha datorvara.. Goda kunskaper i engelska är en merit, andra språkkunskaper är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid ett professionellt förhållningssätt.