OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du samhällsintresserad och söker ett unikt arbete i demokratins tjänst där du kan bidra med dina administrativa kunskaper och färdigheter? Då kan det här vara något för dig. Som assistent på trafikutskottets kansli erbjuds du ett utvecklande arbete i händelsernas centrum tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Trafikutskottets kansli är en del av utskottsavdelningen.
Trafikutskottet ansvarar för olika frågor om kommunikationer. Det handlar om biltrafik och vägar, cykel- och kollektivtrafik, järnvägen, flygplatser och flygtrafik, sjöfart, post, elektroniska kommunikationer och frågor om samhällets digitalisering.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med det löpande kansliarbetet för att stödja utskottets verksamhet. I arbetet ingår både enklare och mer kvalificerade administrativa uppgifter. Du ansvarar för utskick till sammanträden och för att upprätta förslag till kallelser och sammanträdesprotokoll, samt hanterar inkomna skrivelser. Du planerar ärenden och sammanträden samt administrerar besök, resor, seminarier, offentliga utfrågningar med mera. Du kommer också att ansvara för sessionssalen och vissa gemensamma utrymmen. Även diarieföring och fakturahantering ingår i arbetsuppgifterna. Arbetet innebär bland annat att arbeta i olika it-system.
Arbetet är serviceinriktat och medför många kontakter både inom och utanför riksdagen. Utöver arbetet vid trafikutskottets kansli ingår det i tjänsten att stötta andra delar av utskottsavdelningen vid behov.
Dina kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasiekompetens och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna i offentlig förvaltning. Du ska ha god it-vana och vara bra på att arbeta i olika it-system. Arbetet förutsätter att du kan formulera dig väl i tal och skrift.
Arbetet kräver god framförhållning och det är därför viktigt att du kan organisera och strukturera ditt arbete. Du behöver vara noggrann och ha ett positivt och serviceinriktat arbetssätt. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp, samt under tidspress.
Kansliet är en liten enhet och delar av verksamheten bedrivs i nära samarbete mellan kollegorna. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
• Omfattning: Heltid
Anställningen är ett vikariat till och med slutet av juni 2024, med möjlighet till förlängning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
Ansökan
Ansök via ww.riksdagen.se, senast den 14 september 2023.
Referensnummer: 2658-2022/23
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontakta oss
•
Mattias Revelius, kanslichef, 08-786 53 81
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86