OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett av de mest framgångsrika och snabbast växande livsmedelsföretagen i Europa.Med fler än 6000 butiker i nästan alla länder tillhör Lidl de stora aktörerna inom Europas dagligvaruhandel.I Sverige har vi sedan starten i september 2003 öppnat fler än 100 butiker och vi fortsätter att växa.Vår grundide och nyckel till framgång är vår enkelhet, vilket präglar hela vårt agerande.Vi köper in och säljer vidare med målsättningen att erbjuda våra kunder det dagliga behovet av varor med bästa kvalitet till förmånligaste pris.Det är en spännande uppgift.Varje dag på nytt. Vår inköpsavdelning befinner sig i en kraftig expansion.Därför söker vi nu ytterligare motiverade medarbetare till vårt team på huvudkontoret i Solna.Om du vill vara en viktig del i denna krävande och utmanande process ser vi fram emot din ansökan. I ditt dagliga arbete ingår att assistera våra inköpare med: - rapportskrivning och hantering av kontrakt - uppdatering av vårt affärssystem - administrativa uppgifter - dokumentation - leverantörskontakt och kontakt med övriga delar av företaget Arbetsuppgifterna varierar mycket vilket ger dig möjligheter att utvecklas och skaffa nya kunskaper. Arbetstid: 70-100% Din profil - Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift - Du behärskar tyska såväl skriftlig som muntligt - Du har hög stresstålighet och kan "hålla många bollar i luften" - Du har hög ambitionsnivå och hög arbetskapacitet - Du är initiativrik - Du kan arbeta under eget ansvar - Du tycker om att interagera med andra - Du har vana från Excel och Word Din ansökan Vill du ta chansen och bli en del av ett ungt och dynamiskt företag?