Assistent till vårt huvudkontor

Assistent till vårt huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Hestia grundades 2007 och är först i Sverige med att leverera fastighetsförvaltning med öppenhet och flexibilitet. Vi erbjuder våra kunder Asset Management, Ekonomisk Förvaltning, Kommersiell Förvaltning, Teknisk Förvaltning och Fastighetsdrift. Vårt mål är att bli en nära partner för alla fastighetsägare i de nordiska länderna. Vi finns idag på ett 40-tal orter i Sverige och Finland. Några av våra kunder är Schroders, Genesta, Alecta, Savills IM och SBB. Läs mer om oss på www.hestia.se

Till Hestias huvudkontor i Stockholm söker vi nu en skicklig assistent.

Som assistent, eller som man ibland populärt kallar ”spindeln i nätet” hjälper du till med att administrera våra åtaganden i våra kunders fastigheter. Du har kontakter med alla i vår organisation men främst med våra förvaltare, ekonomichef och gruppchefer inom affärsområde Drift. Tjänsten är placerad på vår stab och din chef är vår Sverigechef.

Arbetsuppgifter

• Ekonomi: arbete med företagets interna leverantörsreskontra genom bl a kontering, hantering attestflöden, förberedelse av betalningar, viss scanning
• Kontoret: ansvara för kontorstrivseln på Stockholmskontoret vilket bl a innefattar post- och pakethantering, inköp av kontorsmaterial, köksvaror, fika, kontakt med städbolag m fl, vara behjälplig med inköp och andra förberedelser i samband med möten, interna konferenser med mera
• Behjälplig med administration av serviceavtal, myndighetsprotokoll och besiktningar.
• Behjälplig med administration av register, ny uppläggning etc i driftens ärendehanteringssystem Mobigo.
• Kontaktperson till växeln och kundtjänst och uppdatering av information.
• Bevaka och administrera externa webbsidor som berör driften bla för SOS, GPS, ID kort mm Personligt bank-id krävs.
• Behjälplig med information som rör hyresgäster (skyltar, infomail).


Din bakgrund
Du har avslutad gymnasial ekonomiutbildning i kombination med några års lämplig yrkeserfarenhet, helst från fastighetsbranschen tex assistent. Du har god helhetsförståelse för ekonomi-, och avtalsadministration. Du arbetar självständigt i Microsoft Office, framför allt Excel och även för ekonomi i vårt leverantörsreskontrasystem och driftens ärendehanteringssystem. På grund av de många olika kontaktytorna är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).

Din profil
Vi lägger stor vikt vid din personlighet då denna är viktig för hur väl du kommer att lyckas och trivas hos oss. Du är en servicefokuserad och noggrann person som är bekväm med att kommunicera med många olika kontakter. Du tar egna initiativ och kan jobba strukturerat för att lösa utmaningar på ett smidigt sätt.

Den lediga tjänsten är en tillsvidareanställning med start senast maj 2022.

Hestia tillämpar kollektivavtal med tillhörande arbetsmarknadsförsäkringar.

Urval och intervjuer sker löpande så välkommen att registrera din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt via länken nedan:

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR chef Per Quant 070-590 11 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hestia Fastighetsförvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 21 mars 2022

Besöksadress

Tegnérgatan 8
None

Postadress

Tegnérgatan 8
Stockholm, 11358

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024