OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid (37,5 arbetstimmar per vecka)
Arbetstider: 08.30-17.00
Placering: Regeringsgatan
Startdatum: Så snart som möjligt
Anställningsform: Särskild visstidsanställning (inledningsvis sex månaders konsultuppdrag, med chans till överrekrytering därefter för rätt person)
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Westerberg & Partners är en advokatbyrå med topprankade jurister som arbetar med immaterialrätt och kommersiella tvister. Byrån företräder flera av världens starkaste varumärken och bolag. På det toppmoderna, nyrenoverade kontoret i centrala Stockholm sitter omkring 45 personer i olika roller. Det här är en arbetsplats som månar om sina anställda och har ett gott arbetsklimat. Bolaget är på en tillväxtresa och vill därför utöka med en till assistent!
ROLLBESKRIVNING
I tjänsten som Assistent stöttar du främst byråns immaterialrättsjurister, en grupp på cirka 25 personer, vilket innebär omväxlande administrativa uppgifter och nära samarbete med kollegorna.
Dina uppgifter inkluderar främst:
- Kontakt med domstolar och myndigheter
- Dokumenthantering
- Registrering av ärenden i klienthanteringssystemet
- Korrespondens på svenska och engelska
- Informationssökning och sammanställning av information
- Kopiering, inbindning, skanning, utskrift
- Bokning av möten, resor, etc.
Du kan också tidvis komma att stötta genom att sköta:
- Växel och porttelefon
- Post- och budhantering
- Samordning av interna och externa events på kontoret
Tjänsten är en heltidsanställning under kontorstid, men det är viktigt med flexibilitet de få tillfällen ärenderelaterat arbete, möten och/eller externa events kräver din närvaro tidig morgon eller sen eftermiddag. Hybridlösning erbjuds inte, utan du arbetar huvudsakligen från kontoret.
VEM ÄR DU?
Westerberg & Partners värderar laganda och vill att alla medarbetare ska trivas tillsammans. I den här rekryteringsprocessen lägger vi därför stor vikt vid personliga egenskaper. Du är social, framåt och vågar ta för dig. Du är nyfiken, har lätt för att lära, är positiv, lösningsorienterad och professionell i ditt bemötande. Du uppmärksammar detaljer och engagerar dig i dina uppgifter för att uppnå högsta möjliga servicenivå.
Du som söker uppfyller nedan krav:
- Du har flera års erfarenhet från administrativt arbete, gärna från advokatbyrå eller liknande miljö.
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Då byrån har en stor del internationella kunder är det viktigt att du känner dig helt bekväm med att ha engelska som arbetsspråk. Språkkunskaper därutöver är en fördel.
- Du har god datorvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av pdfDocs värderas positivt.
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du blir anställd som konsult hos Bara Posten Bemanning under sex månader, med ambitionen om att du ska bli överrekryterad av kunden därefter.
- Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
- I den här processen kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.