OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik. Vi arbetar för en öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU. Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO. Vi fungerar också som ombudsman och SOLVIT-center för företag som stöter på handelshinder i sina utlandsaffärer. Även privatpersoner kan göra en anmälan till Kommerskollegiums SOLVIT-center om de kommer i kläm mellan olika regelsystem inom EU. Ett annat arbetsområde är EU:s gränsåtgärder, t ex tullar och importlicenser. Målen för vårt arbete är att bidra till: En effektiv inre marknad En öppen handelspolitik i EU Ett förstärkt multilateralt handelssystem inom Världshandelsorganisationen WTO. Vi är 85 anställda och vårt kontor ligger på Drottninggatan i Stockholm. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Enheten för handel och hållbar utveckling söker Assistent till utvecklingssamarbete/handelsrelaterat bistånd Enheten arbetar med utredningar och annat beslutsunderlag som rör frihandelsavtal, handel och utvecklingsländer, samt samordnar deltagande i projekt för utvecklingssamarbete. Vi är också en kontaktpunkt, Open Trade Gate Sweden, för exportörer i utvecklingsländer, främst i de fattigare utvecklingsländerna, avseende handelsregler och deras tillämpning. Vidare hanterar vi sambandet mellan handel och hållbar utveckling, dvs. samband mellan handel respektive god samhällsstyrning, miljö, arbetsvillkor och jämställdhet. Anställningen är en visstidsanställning t.o.m. den 31 december 2007. Arbetsuppgifter: . Bistå projektledarna med administrativt stöd, t.ex. boka biljetter och ordna visum samt delta i processen med att ta fram dokument . Följa upp aktiviteter och bevaka tidsgränser KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av projektadministration och internationella kontakter. Erfarenhet från statlig myndighet och/eller kunskaper om ämnesområdet är meriterande. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska. Behärskar du dessutom fler språk är det också en merit. Du är initiativrik och flexibel och har lätt för att samarbeta, knyta kontakter och bygga nätverk men är också självständig och arbetar effektivt på egen hand.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46