OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Vi söker en assistent till vår bouppteckningssektion i Visby.
Dina arbetsuppgifter som assistent innebär att du registrerar inkommande ärenden och bevakar myndighetens brevlåda. Du arbetar nära bouppteckningshandläggarna och kommer bistå dem med allmänna administrativa uppgifter.
På kontoret i Visby är vi 43 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande
Det är meriterande om du tidigare har arbetat på Skatteverket samt om du har relevant administrativ arbetslivserfarenhet, till exempel registrering, arkivering, orderhantering eller liknande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad under perioden 1 juni - 31 augusti 2016.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?