OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Blekinge län svarar för polisverksamhet i länet som omfattar fem kommuner (Karlskrona, Karlshamn, Ronneby, Olofström och Sölvesborg) Polismyndigheten har 325 anställda varav i dagsläget 251 är poliser och 74 är civilanställd personal. Polismyndigheten är organiserad i tre länsgemensamma avdelningar kansli, kriminalpolis och en polisavdelning .
Polismyndigheten i Blekinge län söker
Assistent/administratör med placering vid länspolismästarens expedition i Karlskrona.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Löpande support åt länspolismästaren och ställföreträdande myndighetschefen
* Handläggning av inkommande post till polismyndigheten
* Diarieföring av myndighetsärenden/sekretessbelagda handlingar
* Protokollförare vid ledningsgruppens och polisstyrelsens sammanträden
* Planering av möten
* Förutom ovanstående arbetsuppgifter ska du vara beredd att utföra förekommande expeditionsgöromål som utskrift av dokument och skrivelser
Kvalifikationer
* Goda språkkunskaper samt förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
* Serviceinriktad, strukturerad och noggrann
* God samarbetsförmåga samt förmåga att samverka på olika nivåer och över gränser, såväl internt som externt är också ett krav
* Stresstålig och kan tillfälligt öka arbetstempot utan att kravet på kvaliteten eftersätts
* Goda datakunskaper
* Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturellt mångfald tillför myndigheten. På grund av att anställningen som assistent/administratör vid länspolismästarens expedition är säkerhetsklassificerad, ska du vara svensk medborgare.