Assistent/administratör till hjälpmedelscentralen (vikariat)

Assistent/administratör till hjälpmedelscentralen (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättningar.
Hjälpmedelscentralen är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan Region Sörmland och länets kommuner, huvudsakligen i Eskilstuna, med filialer i Nyköping och Katrineholm.

Vi är organiserade i 4 sektioner (administration, teknik, lager/logistik och konsulenter), totalt ca 75 medarbetare. Alla våra medarbetare har ett stort engagemang för vårt uppdrag som är att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet till länets invånare.

Då en av våra medarbetare studerar söker vi nu en vikarie.

Dina arbetsuppgifter
- Administrativa arbetsuppgifter.
- Receptionsarbete.
- Bemanna vår kundtjänsttelefon.

Vilket innebär att du:
- Har daglig kontakt med brukare och stor förståelse för den funktionshindrades situation.
- Har ett nära samarbete med övrig personal och externa kunder vilket gör att vi ställer höga krav på god samarbetsförmåga och ett mycket gott bemötande.
- Har ett serviceinriktat förhållningssätt.
- Är självständig, ansvarstagande, noggrann, flexibel och lyhörd.
- Har egenskaper som bidrar till ett positivt arbetsklimat.

Din kompetens
- Erfarenhet av vårt affärssystem Sesam 2 samt LMN är meriterande.
- Goda språkkunskaper i svenska.

Krav:
- B-körkort.
- Gymnasial utbildning med för arbetet lämplig inriktning.
- Goda datakunskaper och god förmåga att sätta sig in i nya system.
- Erfarenhet från tidigare arbeten med administrativ inriktning och service.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Vikariat 75%, arbetstid: måndag-fredag, tillträde snarast.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Peter Svedin, 0771-405 406 (kundtjänst), peter.svedin@regionsormland.se
Facklig representant Vision André Strömgren, 070-230 49 91, andre.stromgren@regionsormland.se
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på hjälpmedelscentralen


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-11-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024