OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Röda Korset är en del av ett världsomspännande humanitärt nätverk av rödakors- och rödahalvmåneföreningar som idag finns i 183 länder. Tack vare detta nätverk är Röda Korset snabbt på plats, kan samordna insatser och se till att hjälpen kommer dit den bäst behövs. Nätverket breder ut sig också i Sverige där över 1400 rödakorskretsar med ca 40 000 frivilliga utifrån en lokal kunskap stöttar människor i utsatta situationer. Behoven ser olika ut men uppgiften är hela tiden att förhindra och lindra mänskligt lidande, skydda liv och hälsa samt skapa respekt för människovärdet. Anställdas uppgift är främst att stödja och underlätta arbetet för frivilliga och förtroendevalda inom organisationen. Vi söker en assistent/administratör till vår personalavdelning, placerad vid Röda Korsets huvudkontor, Mariatorget i Stockholm. Tjänsten är delad, 50 % assistent och 50 % personaladministration. Du kommer att ingå i ett team på 7 personer, där en viktig del i ditt arbete är att vara ett stöd till personalchefen. Du kommer också att ha mycket kontakter såväl med andra avdelningar och regioner som med personer utanför organisationen. I övrigt ingår varierande administrativa arbetsuppgifter; vissa försäkringsfrågor, samordning av rekryteringar och praktikplatser samt visst enklare ekonomiskt arbete. Vi söker Dig som har erfarenhet av personalarbete är serviceinriktad och tycker att det är roligt att möta olika människor är van att arbeta självständigt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och situationer har lätt för att kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska har god vana av arbete med office-paketet har intresse för ekonomi Givetvis delar Du Röda Korsets humanitära värderingar. Svenska Röda Korset eftersträvar en personalsammansättning som återspeglar samhällets mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Carnemalm
+46 40326532