Assistent/avgifthandläggare

Arbetsbeskrivning

Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.

Tjänsten ingår i avdelningen för myndighetsutövning tillsammans med nio bistånds-och LSS handläggare samt två assistenter. Placering på kommunhuset.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består i myndighetsutövning vilket innebär att du på delegation utreder, beräknar och beslutar om avgifter inom vård-och omsorgs verksamheter. I uppgifterna ingår att handlägga beslut som överklagas. En stor del är också att dagligen svara på frågor från brukare och företrädare om avgifter och fakturor. Avgiftshandläggningen görs i systemet Magna Cura och du är också systemansvarig främst vad gäller den del av systemet som rör avgifter men också för felsökning och felanmälan. För externa fakturor använder vi Rain dance. Det ingår även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom vård-och omsorg. Vi erbjuder dig ett arbete på en utvecklingsinriktad arbetsplats tillsammans med ambitiösa kollegor.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kan strukturera din tid och dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har social förmåga och ett professionellt bemötande. Som person har du lätt för att samarbeta och kan hantera att jobbet, periodvis, innebär hög arbetsbelastning.
Vi vill att du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande. Utöver ovanstående kvalifikationskrav kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet..
Du är van att arbeta med datorsystem och med ekonomiuppgifter.
Arbete inom myndighetsutövning är en merit.


ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Christel Nilsson
0417 - 181 28
LSS-handläggare/Samordnare ledsagare Susanne Jönsson
0417-18043
Enhetschef Eva Rydén
0417-184 05
Samordnare Margareta Erlandsson
0417-181 63
FACKLIGA FRÅGOR Therese Magnusson
0417-182 15
Enhetschef Hemtjänst Eva Nilsson
0417-18 109
Enhetschef Norrevång,Skogsdungen Anne Pyy
0417-18 044
Enhetschef Brinkehem Annika Sjöstedt
0417-18 070
Enhetschef Ewa Rask Andersson
0417/184 18
Samordnare Kristin Andersson
0417/182 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tomelilla kommun, Vård och Omsorg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid. 75 % Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Omgående, upphör: 2017-08-31 Tjänsten är ett vikariat för ordinarie befattningshavare.
  • Publicerat: 7 mars 2017

Besöksadress

Gustafs Torg 16 Tomelilla
None

Postadress

Gustafs Torg 16
Tomelilla, 27380

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024