OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Miljö och bygg har påbörjat en resa mot en digital samhällsbyggnadsprocess vilket innebär nya spännande utmaningar.
I samband med att en av våra medarbetare övergår till andra arbetsuppgifter söker vi nu dig som vill arbeta vid vårt kansli och ge god service till verksamhet och allmänhet.
Tjänsten som assistent/digitaliseringsutvecklare hos Miljö- och byggnadsnämnden är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Sysselsättningsgraden är 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas.
Intervjuer sker fortlöpande.
Arbetsuppgifter
Som assistent vid Miljö- och byggnadsnämnden arbetar Du nära handläggarna och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av registrering, diarieföring och utskick av olika slags handlingar samt andra ärenden som är föremål för hantering av nämnden som exempelvis ajourhållning av byggnads- och adressregistret. Tillsammans med handläggarna planerar och förbereder du ärenden och underlag till Miljö- och byggnadsnämndens sammanträden och möten. I vissa frågor kommer du att själv ansvara för beredning och framläggandet av förslag samt uppföljningar.
Som assistent i förvaltningens kansli möter du allmänheten genom telefonkontakter, e-post och personliga möten. En stor del av dina uppgifter är att se till att god och snabb service ges till allmänheten och att olika frågor hamnar rätt i organisationen.
I din roll som digitaliseringsutvecklare ingår att samordna, framtidsspana, utveckla våra arbetssätt i ritning mot en digital samhällsbyggnadsprocess. Du är drivande vid implementering av relevanta och kostnadseffektiva digitaliseringslösningar och att säkerställa rutiner för det. Du är även systemansvarig för vårt diariesystem, e-tjänster och att arbeta med systemintegrationer. Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunens digitaliseringsgrupp.
Kvalifikationer
För ovanstående tjänst kräver vi erfarenhet av arbete med administrativ inriktning samt god datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hantering av kartmaterial. Du som söker ska ha en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i skrift. Du ska vidare vara serviceinriktad och kunna arbeta på självständig grund med de arbetsuppgifter som ska utföras inom ram för befattningen.
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av systemansvar. Du är inte främmande för verksamhetsutveckling genom digitalisering.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i kommunal förvaltning och kunskaper i Plan- och bygglagen samt Miljöbalken och dess formalia är meriterande.
För arbetet läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande.
I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman.
Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.