OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref. nr SÖ 134/07 Allmänt om tjänsten Utredning för dödsboanmälan, som ibland ersätter bouppteckning när någon avlider. I utredningen ingår att söka anhöriga, kontrollera om det finns testamente, äktenskapsförord, bodelningshandlingar , försäkringar, värdera tillgångar med mera. I arbetsuppgifterna ingår: Att pröva förutsättningarna för dödsboanmälan. Handlägga och administrera dödsbon. Prövar ev ekonomiskt bistånd för begravn.kostnader Bevaka eventuella tillgångar och försäkringar. Mycket externa o interna kontakter. Kunskap om begravningslagen, ärvdabalken, socialtjänstlagen, äktenskapsbalken, jordabalken, sambolagen. Kvalifikationskrav Gymnasieutbildning Erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning Erfarenhet av att samarbeta med interna och externa partners Erfarenhet av att möta människor i svåra situationer Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Eftergymnasialutbildning inom juridik eller beteendevetenskap är meriterande. Meriterande är även god kännedom om Örebro kommun. Ansökan Med din ansökan ska du bifoga din meritförteckning och ett personligt brev. Dokumenten du bifogar måste innehålla följande uppgifter: Sökt tjänst (tjänstens namn + namn på förvaltning + ev. referensnummer) Förnamn och efternamn Personnummer Telefonnummer Ev. mobilnummer Ev. e-postadress Nuvarande arbetsplats Gärna en motivering till varför du söker tjänsten