Assistenter, Mariestad och Skövde

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som assistent

innebär att du arbetar med arbetsuppgifter enligt fastställd mall och rutin som exempelvis registervård, postuppgifter, registerslagningar, formella fel, registrering av e-tjänster och utbetalningar från skattekontot. 

I Mariestad arbetar ca 50 medarbetare som är uppdelade på två sektioner, föreningssektionen och sektionen för utomlands bosatta fastighetsägare. Föreningssektion jobbar med föreningar och stiftelser och Mariestad är en av tre orter i Sverige som arbetar med detta material. Sektionen som arbetar med utomlands bosatta fastighetsägare är en rikskoncentration, den enda i riket i sitt slag. 

I Skövde finns fem skattesektioner och vi är ca 100 medarbetare. Här hanterar vi beskattning av privatpersoner och företag, allt från preliminärskatt till revision och processföring. 

Vi söker medarbetare till både Mariestad och Skövde.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt mångårig och aktuell relevant arbetslivserfarenhet från ekonomiskt/administrativt arbete
• uppnår fastställda arbetsmål
• skapar goda relationer
• har personlig mognad
• är noggrann
• har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Om du går vidare i urvalsprocessen kommer du att bli kallad till ett rekryteringsseminarium, den 9/2-2017, i Skövde där vi kommer att berätta mer om kontoret och de aktuella arbetsuppgifterna.

Intervjuer kommer att hållas i Skövde vecka 7.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 januari 2017

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024