OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som assistent ska du självständigt och i samarbete med arbetskamraterna utföra arbetsuppgifter relaterade till våra ärenden. Uppgifterna består bland annat av registrering av inkomna ansökningar och handlingar, komplettering av ärenden, hantering av dossierer och överklaganden samt allmän posthantering. Du kommer att ha din huvudsakliga arbetsplats i vår lilla reception där du möter de människor vi har kallat till utredning.
Därtill tillkommer övriga kontorsgöromål, att arbeta med telefonservice och information gentemot våra kunder och i övrigt utföra arbetsuppgifter på uppdrag av närmaste chef. Enheten har ett teambaserat arbetssätt som förutsätter samarbete och gemensamt ansvarstagande av alla.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har god erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete (minst ett år) såväl som från en serviceinriktad roll med professionellt kundbemötande (även här ställs krav på ett års arbetslivserfarenhet).
Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med professionellt bemötande samt erfarenhet från offentlig verksamhet. Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska. Du har goda datakunskaper, särskilt i Officepaketet. Det är meriterande med övriga språkkunskaper.
Personliga kompetenser
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt samt ser möjligheterna i förändringar. Givetvis arbetar du även bra med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt, samt lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Upplysningar
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Uppsala
Tillträde enligt överenskommelse
Ansökan
Om du har frågor gällande rekryteringen kan du mejla till ansvarig rekryteringskonsult, Isabell Länn, på migrationsverket@academicwork.se. Ange i ditt mail vilken tjänst och enhet det gäller.
För frågor rörande rollen och enheten kontakta Eva Gustafsson på mejl: eva.gustafsson@migrationsverket.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast söndagen den 10 oktober 2016.
I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.