OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220535
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att boka boendeplatser, utifrån placeringsunderlag upprättat av socialsekreterare och matcha sökandes behov med rätt boende.
En stor del av administrationen utförs i Office 365 Share Point samt en plattform för bokningar som är under utveckling. Arbetet innebär ett nära samarbete och kommunikation med socialsekreterare, boendeverksamheter och andra samarbetsparter.
En annan del i uppdraget är att utföra regelbundna kvalitetskontroller i de boendeverksamheter som anlitas. Kvalitetskontrollerna görs genom besök på plats i boendena för teknisk tillsyn av lokaler, brandskydd och säkerhet.
Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och minst tre års yrkeserfarenhet inom något av följande områden:
- administration, kundtjänst/service, ekonomi, bokning eller kvalitetsuppföljning alternativt erfarenhet från fastighetsbranschen.
Vidare ska du ha mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika datorprogram/system. Kommunikation kommer att bestå av telefonsamtal och mail och det är därför viktigt att du behärskar det svenska språket bra i både tal och skrift.
B-körkort för manuell växellåda är meritande.
Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom administration eller ekonomi.
Vidare är det positivt om du har erfarenhet av:
- boendebokning
- arbete inom hemlöshetsområdet eller socialt arbete
- arbete med teknisk tillsyn, kvalitetsuppföljning, fastighets- och lokalförvaltning
- att arbeta i Lifecare och Ekot
- avrop från ramavtal
Vi söker en lagspelare som med lätthet samarbetar i såväl liten grupp som med socialtjänsten i övrigt och andra samarbetsparter. En stor del av arbetet förutsätter en kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet och därför behöver du vara duktig på att arbeta strukturerat med arbetsuppgifter i en verksamhet som är präglad av utveckling och förändring.
Tempot kan vara högt och det ställer höga krav på stabilitet, flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt i arbetsuppgifter gentemot såväl samarbetsparter som kollegor.
Du ska vara serviceinriktad och relationsskapande, tycka om att ta ett stort ansvar både för dina egna och gruppens arbetsuppgifter.
Verksamheten kommer fortsätta att utveckla nya arbetssätt för att möta de behov som uppstår i vår organisation. Arbetsgruppen består av kunniga och ansvarstagande medarbetare som tillsammans med chef skapar ett arbetsklimat med mycket arbetsglädje!
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Boendeadministrationen är en administrativ sektion som servar socialtjänsten med bokning och matchning av boendeplatser och lägenheter med andrahandskontrakt samt övrig administration kopplad till boende. Sektionen ingår i avdelningen Boende, tillsyn och service i enheten Administration och service.
Sektionen har en mängd varierande arbetsuppgifter inom boendeadministration och utformningen och organiseringen av arbetsuppgifterna är under utveckling för att ge bästa möjliga service till boendesektionerna inom socialtjänsten.
Du erbjuds friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Innan anställning vill vi att du visar upp din gymnasieexamen samt id-handling (pass eller nationellt id-kort).
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98