OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar som saknar svar på frågorna kommer ej att beaktas.
Vi söker assistenter till förvaltningsprocessenheterna i Hallonbergen. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som assistent arbetar du med ärendehantering, registrering, administration av post och dossierhantering. I arbetsuppgifterna ingår även bemanning av jourtelefon, e-post och administration av arkivet.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande internt såväl som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativt arbete med liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet. Du har även arbetat i en serviceinriktad roll.
Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet.
Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Kontorsarbetstid.
Placering: Hallonbergen
Tillträde för befattningen: Snarast
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef, Mikael Grindsäter, 010-485 31 02 eller Karin Fährlin, 010-485 84 55.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 13 november 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.