OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har kontor över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Vi strävar efter att våra personalgrupper präglas av mångfald avseende kön, ålder och etniskt ursprung. Till Förvaltningsprocessenheten i Stockholm söker vi Ett antal assistenter Sedan 31 mars 2006 överprövas beslut i utlännings- och medborgarskapsärenden i migrationsdomstolar och i en Migrationsöverdomstol. Verksamhetsområdet förvaltningsprocess vid Migrationsverket företräder verket vid denna domstolsprövning. Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår dataregistrering, administration av post-, fax- och dossierhantering. Arbetet innebär kontakter internt men även med sökande och externa intressenter. Kvalifikationer Du ska ha gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, datakunskaper samt förmåga att arbeta flexibelt. Samarbetsförmåga, servicekänsla, lyhördhet och ordningssinne ser vi som viktiga egenskaper. Vi värdesätter också förmåga att ta egna initiativ.