Assistenter till Migrationsverkets ABE-funktion i Västerås

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker assistenter till vår ABE-funktion i Västerås. Har du den personliga kompetens och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt yrkesliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Att vara assistent till vår ABE-funktion innebär att du sköter lägenheter gentemot fastighetsägarna i Migrationsverkets regi. Du ansvarar för att lägenheterna är i bra skick genom bland annat tillsyn och skötsel. En annan viktig del av arbetet handlar om kontakt med fastighetsägarna, att förmedla inkomna felanmälningar samt att följa upp dessa. Du genomför besiktningar, sköter all administration samt att du i vissa fall även ansvarar för lättare kontraktsskrivning.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer

Du har gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Ett krav för tjänsten är att du har erfarenhet av administrativt arbete samt arbete i en serviceinriktad roll. Det anses som starkt meriterande om du tidigare har arbetat i en liknande roll som till exempel fastighetsskötare eller vaktmästare. Meriterande för tjänsten är även om har erfarenhet av att bemöta människor i utsatta situationer.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet. B-körkort är ett krav då du kommer att åka runt till olika fastigheter.

Personliga kompetenser
Som person planerar, organiserar och prioriterar du i arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Det är viktigt att du arbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheterna i förändringar och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar

Befattningen är en allmän visstidsanställning med start snarast t.o.m. den 31 maj 2017.

Placeringsort: Västerås

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer

Om du har frågor gällande rekryteringen kan du mejla till ansvarig rekryteringskonsult, Isabell Länn, på migrationsverket@academicwork.se. Ange i ditt mail vilken tjänst och enhet det gäller.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 26/10-16.


I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 oktober 2016

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024