OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
Om tjänsten
Som assistent arbetar du med att registrera överklaganden och på sikt domar samt hantera handlingar och akter i dokument- och ärendehanteringssystem. Du bistår enhetens jurister i deras arbete med administration. Telefon eller mailkontakt med bolag och domstol kan också förekomma.
I din roll möter du och har samtal med sökanden som har ett ärende hos Tillväxtverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att informera om Tillväxtverkets processer eller vägleda och ge service.
Ditt tjänstgöringsställe är: Stockholm, Malmö eller Östersund
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av arbete med krav på god service
• God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i Officepaketet
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av arbete i administrativa processer från annan myndighet, gärna inom domstolsväsendet
• Paralegal-utbildning
Som person söker vi dig som är trygg, stabil, uthållig och kan skilja på det personliga och professionella. I din kontakt med intressenter är du serviceinriktad samt kommunicerar tydligt och välformulerat och säkerställer att budskapet når fram. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och har en förståelse för hur människor tar till sig kunskap och anpassar även ditt sätt att förmedla budskapet till mottagaren. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du följer vid behov upp och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är tidsbegränsad med start omgående till och med den 31/12 2022 med eventuell möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdag är den 9:e maj 2022 och vi gör löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag!
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta tf enhetschef, Ann-Charlotte Forsberg, tfn 072-2069935 Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Åsa Söderberg 072-2029482 Fackliga företrädare är Ulrika Åberg, Saco, tfn 08-681 77 39 och Linn Johansson, ST, tfn 08-681 66 28. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.
Vi sitter centralt i Stockholm, Malmö och Östersund i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter). Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Vi har även ett publikt intranät. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Välkommen att läsa mer under Medarbetarsidor på tillväxtverket.se.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!