Assistenter till Servicecenter i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker assistenter till servicecenter i Jönköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden, såväl i direkt kontakt i reception som via telefon och epost och i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registreringar och annat administrativt arbete i Migrationsverkets olika datasystem. Vidare ingår även arbete med posthantering och handläggning av enklare ärenden.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst, samt erfarenhet från offentlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande är även meriterande.

Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet. Det är även meriterande med övriga språkkunskaper.  

Du uppvisar även intresse och motivation för tjänsten.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i små och stora grupper. Vidare lyssnar du och är mottaglig för motparten. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetstider: kontorstider
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placeringsort: Jönköping
Tillträde till befattningen: snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla Sebastian Cano eller Sara Kristiansson på migrationsverket@academicwork.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef: Agron Asani, agron.asani@migrationsverket.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 17/7. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juli 2016

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024