Assistenter till Serviceteamet på Mottagningsenheten i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker assistenter till serviceteamet på Mottagningsenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden och offentliga biträden samt i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt både posthantering och digital posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål. Vidare kan det ingå att boka möten, skicka kallelser och göra resebeställningar. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är svara i myndighetstelefon, protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc. Det kan även ingå vissa IT-relaterade supportuppgifter.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning med fullständiga betyg. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, exempelvis fakturahantering, inköp, resebokningar, posthantering och arkivvård samt har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med professionellt bemötande av människor i utsatta situationer samt extra meriterande med administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet.

Det är meriterande med grundläggande IT-kunskaper och erfarenhet av installation/underhåll av nya program och hårdvara då du även kommer att fungera som ett tekniskt stöd i teamet. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga kompetenser
Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat samt styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du förändrar din inriktning när målen ändrar sig och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Ser möjligheterna i förändringar och kan snabbt ändra ditt synsätt samt förhållningssätt. Vidare så arbetar du bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har intresse och motivation för tjänsten.

Upplysningar
Anställningsform: Allmän visstidsanställning om 6 månader Vi tillämpar Individuell lönesättning. Placering: Norrköping Till

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 december 2016

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024