Assistenter till vår reception inom ekonomiskt bistånd

Assistenter till vår reception inom ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, försörjningsstöd samt vuxenutbildning. Här finns också samordningen av kommunens operativa flyktingmottagande och vissa integrationsinsatser. Förvaltningens uppdrag är att leda invånare i Eskilstuna till insatser och utbildning som syftar till att nå egen försörjning. Målet är att alla som kan jobba ska jobba.

Vi som arbetar inom ekonomiskt bistånd är uppdelade i fyra olika enheter. På aktuell enhet som är enhet 4 arbetar 13 socialsekreterare, två dödsbohandläggare en enhetschef och två teamledare. Till vår enhet har vi också ett kansli som tar emot och fördelar ärenden, och där arbetar sex assistenter.

Nu söker vi två nya kollegor för sommarvikariat, med möjlighet att arbeta timmar innan och efter sommaren!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta som administrativt stöd för våra handläggare och brukare med frågor som berör ekonomiskt bistånd? Skulle du trivas på en arbetsplats där vi är stolta över vårt strukturerade arbetssätt samtidigt som vi välkomnar utveckling och nya ideér? Då kanske detta sommarjobb skulle passa dig!

Som assistent hos oss kommer du att vara ett administrativt stöd för hela ekonomiskt bistånd. Du är stationerad på vår reception som finns på Nygatan 26, där du även kommer att ge service till våra brukare i receptionen. Något som vi tycker är roligt är att vi nu kan erbjuda en e-tjänst för våra brukare. Det betyder att de kan ansöka om bistånd och följa sina ärenden via nätet.

Huvudfokus i den här rollen är internt administrativt stöd och att vara ansiktet utåt gentemot våra brukare i receptionen. Några exempel på arbetsuppgifter kan vara att hantera ansökningar, journalföra handlingar åt våra handläggare, hantera överklagan där du skickar handlingar till förvaltningsrätten, arkivering och sortering i våra arkiv, samt att hjälpa våra brukare att ansöka digitalt. Övrig posthantering som till exempel internpost till handläggare eller till chef ingår också i dina arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet av arbete inom administration alternativt arbete i reception. Vi ser positivt på om du har en gymnasieutbildning med inriktning administration, alternativt eftergymnasiala kurser inom administration/kontor.

Det är meriterande om du har erfarenhet av något annat serviceyrke, samt någon form av journalföringssystem. Om du har erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomiskt bistånd så är det starkt meriterande. Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, och du behöver vara van att använda dator som arbetsverktyg.

För att trivas i rollen som assistent hos oss behöver du vara en person som gillar att följa regler och ramar i ditt arbete, men att du också välkomnar nya idéer och utveckling. Eftersom vi möter personer i utsatta livssituationer behöver du vara en person som har lätt för att förstå andra människor och kan sätta dig in i andras känslor och beteende. Du behöver vara lugn och behärskad även om den du möter inte alltid är det. Det är viktigt att du har en grundtrygghet i dig själv och kan hantera pressade situationer.

Hos oss kommer du till en grupp som gillar nya arbetssätt och vågar testa nytt med våra brukare i fokus. Vi arbetar mycket med rutiner där det finns en grundtrygghet i arbetsutförandet samtidigt som du inte känner dig detaljstyrd. Vi har en närvarande chef och teamledare, vi erbjuder flextid och friskvård.

Låter det här som ett sommarjobb för dig? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm (nås v.31-32)
016-710 51 38
Enhetschef Thria Rahman (nås v.31-32)
016-710 84 56
Rekryteringskonsult (semester V.32-34) Hanna Söderberg

Rekryteringskonsult (semester V.32) Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult (semester V.31-34) Hanna Söderberg

Rekryteringskonsult Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult Lisa Bele
016 - 710 25 78
Rekryteringskonsult Elin Engström
016- 710 51 39
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024