Assistenter till vår reception inom ekonomiskt bistånd

Assistenter till vår reception inom ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som administrativt stöd för våra handläggare och brukare med frågor som berör ekonomiskt bistånd? Skulle du trivas på en arbetsplats där vi är stolta över vårt strukturerade arbetssätt samtidigt som vi välkomnar utveckling och nya ideér? Läs vidare!

Vi som arbetar inom ekonomiskt bistånd är uppdelade i fyra olika enheter. På aktuell enhet som är enhet 4 arbetar 13 socialsekreterare, två dödsbohandläggare en enhetschef och två teamledare. Till vår enhet har vi också ett kansli som tar emot och fördelar ärenden, och där arbetar sex assistenter.

Nu söker vi tre nya kollegor!
- En vikarie, under perioden 2021-05-01 - 2022-03-01.
- Två sommarvikarier, där man arbetar heltid under sommarperioden och sedan har möjlighet att arbeta på timmar innan och efter sommaren.

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent hos oss kommer du att vara ett administrativt stöd för hela ekonomiskt bistånd. Du är stationerad på vår reception som just nu finns på Nygatan 26, där du även kommer att ge service till våra brukare i receptionen. Under sommaren 2021 så flyttar hela ekonomiskt bistånd inklusive receptionen till nya lokaler, som är belägna centralt i Eskilstuna i nära anslutning till tågstationen.

Vi arbetar kontinuerligt med att digitalisera delar av våra processer för att frigöra mer tid till våra brukare och kunna ha fler personliga möten. Vi har exempelvis en e-tjänst så att våra brukare kan ansöka om bistånd och följa sina ärenden via nätet.

Huvudfokus i den här rollen är internt administrativt stöd och att vara ansiktet utåt gentemot våra brukare i receptionen. Under rådande omständigheter så har vi begränsat antal besökare i vår reception, men den är fortfarande öppen och anpassad efter restriktionerna. Några exempel på arbetsuppgifter kan vara att hantera ansökningar, journalföra handlingar åt våra handläggare, hantera överklagan där du skickar handlingar till förvaltningsrätten, arkivering och sortering i våra arkiv, samt att hjälpa våra brukare att ansöka digitalt. Övrig posthantering som till exempel internpost till handläggare eller till chef ingår också i dina arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
- Arbetslivserfarenhet av arbete inom administration alternativt arbete i reception.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda it-kunskaper, och är van att använda dator som arbetsverktyg.

Det är meriterande om du har:
- Eftergymnasiala kurser inom administration/kontor.
- Erfarenhet av något annat serviceyrke.
- Erfarenhet av någon form av journalföringssystem.

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomiskt bistånd.

För att trivas i rollen som assistent hos oss behöver du vara en person som gillar att följa regler och ramar i ditt arbete, men att du också välkomnar nya idéer och utveckling. Eftersom vi möter personer i utsatta livssituationer behöver du vara en person som har lätt för att förstå andra människor och kan sätta dig in i andras känslor och beteende. Du behöver vara lugn och behärskad även om den du möter inte alltid är det. Det är viktigt att du har en grundtrygghet i dig själv och kan hantera pressade situationer.

Hos oss kommer du till en grupp som gillar nya arbetssätt och vågar testa nytt med våra brukare i fokus. Vi arbetar mycket med rutiner där det finns en grundtrygghet i arbetsutförandet samtidigt som du inte känner dig detaljstyrd. Vi har en närvarande chef och teamledare, vi erbjuder flextid.

Låter det här som något för dig?
Vänligen ange i din ansökan vilken av tjänsterna/vikariaten du är intresserad av.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd och vuxenutbildning. Förvaltningens uppdrag är att leda invånare i Eskilstuna till insatser och utbildning som syftar till att nå egen försörjning. Målet är att alla som kan jobba ska jobba.

Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm (nås v.31-32)
016-710 51 38
Enhetschef Thria Rahman (nås v.31-32)
016-710 84 56
Rekryteringskonsult (semester V.32-34) Hanna Söderberg

Rekryteringskonsult (semester V.32) Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult (semester V.31-34) Hanna Söderberg

Rekryteringskonsult Therese Gustavsson

Rekryteringskonsult Lisa Bele
016 - 710 25 78
Rekryteringskonsult Elin Engström
016- 710 51 39
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024