OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du extrajobb som personlig assistent?
Till Ulricehamn söker vi en personlig assistent som är ansvarsfull, initiativtagande, tålmodig och flexibel. Du har en humanistisk människosyn som innebär att alla människor har ett lika värde och att varje individ anses vara en unik person med individuella behov.
Tjänsten är som timvikarie vid behov, vilket innebär att du arbetar när ordinarie personal är sjuk eller planerar vara ledig. Du arbetar ensam och bör vara relativt flexibel, men avgör själv när och om du kan arbeta / tacka ja till arbetspass.
Arbetstiderna är fördelade till kl. 10-21 måndag - söndag och utgår från kundens hem i Ulricehamn.
Arbetet innebär
Att vara behjälplig i kundens vardag för att kunna leva ett så bra liv som möjligt. Kunden är en man i övre 30-års åldern som bor själv tillsammans med sin katt. Du stöttar honom i hushållssysslor, så som matlagning, städ, tvätt, disk, handling mm. Du är även behjälplig vid förflyttningar, toalettbesök, på- /av- klädning och personlig hygien.
Kunden har full egenbestämmanderätt men behöver ibland stöd för att motiveras till aktivitet och träning. För detta krävs att du som söker tjänsten har god initiativförmåga, påhittighet och en stor portion tålamod.
Tidigare erfarenhet och/eller USK utbildning är meriterande men inget krav, då vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet och att personkemin stämmer överens. Vi ser därför att du som söker tjänsten är djurvän (ingen pälsallergi) och att du inte har ont av cigarettrök.
Som person är du lyhörd, tar initiativ och kan motivera/pusha och samtidigt kan ta ett steg tillbaka när så krävs. Arbetet är stundvis fysiskt påfrestande men kan även innebära att vara stillasittandes periodvis. Du bör därför kunna arbeta självständigt, följa rutiner och ha en god skriftlig överlämning och kommunikation med övriga kollegor.
Tillvägagångsätt
För oss är det viktigt att du, likväl som kunden känner dig trygg när du påbörjar din anställning. Vi erbjuder därför bredvidgång med ordinarie personal till dess att du känner dig redo.
Skicka ditt CV och personliga brev till:
lonnberg@primacura.se - Märk din ansökan med "Ulricehamn".
Behovet är omgående och intervjuer kommer ske löpande så skicka din ansökan redan idag.
Om oss
Primacura AB är ett etablerat assistansföretag som varit med sedan 2007 med huvudkontor på Druveforsvägen 32 i Borås, samt ett kontor i Kinna. Vi driver även daglig verksamhet, Primacura Media och Prima Hunddagis, båda lokaliserade ett stenkast från huvudkontoret i Borås.
Vi är ett familjärt företag som värdesätter allas lika värde, där trivsel och tillhörighet är av största vikt. Vi drivs av ambitionen att goda relationer och tillgänglighet för våra kunder och anställda ska vara marknadens bästa. Vi arbetar nära tillsammans och det ska vara enkelt att nå oss på kontoret för att få svar på eventuella frågor så snabbt som möjligt. Vi har bra anställningsvillkor och det finns kollektivavtal som reglerar din anställning.
Välkommen till vårt team!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor