Assistentjakt: Kan du hantera en rullande arbetsdag med stil och humor?

Assistentjakt: Kan du hantera en rullande arbetsdag med stil och humor?

Arbetsbeskrivning

Jag är en 27-årig kvinna med en medfödd ryggmärgsskada och söker nu en ytterligare assistent. Ditt uppdrag blir att assistera mig under arbetsdagar, måndag till fredag, kl. 11:00–14:00, när jag befinner mig på mitt arbete på ett mindre kontor i centrala Linköping. 

Som person är du empatisk, tålmodig och lyhörd, med ett välutvecklat sinne för humor. Förmågan att vara diskret och finnas till hands när det behövs, samtidigt som du kan sysselsätta dig själv när du inte aktivt behövs, är viktiga egenskaper. 

Dina arbetsuppgifter inkluderar praktiska assistansmoment under arbetsdagen, såsom att förbereda min lunch och hjälpa till med katetertappning. 

Tidigare erfarenhet av assistans är meriterande, men det viktigaste är att vi kan kommunicera väl och trivs i varandras sällskap samt att du är öppen för att lära dig nya saker. 

Du kommer att följa med och stötta en högkänslig person, där humor i form av ironi och sarkasm är en del av vardagen, tillsammans med glädje och envishet. 

Jag bor med min familj och vår hund som är en pekinges/japansk chin så det underlättar om du inte är pälsdjursallergiker. 

Du blir anställd i Aberia, med anställningsvillkor enligt kollektivavtal och individuell lönesättning. Tillträde augusti.

Jag ser fram emot din ansökan! 

För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.

Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad.

Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter.

Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans.

Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aberia personlig assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2024
  • Ansök senast: 31 juli 2024

Postadress

Råsundavägen 18a
Solna, 16967

Liknande jobb


10 juli 2024

Social Pedagogue

Social Pedagogue

27 maj 2024