OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Höör, Linköping, Kinna, Uddevalla, Karlstad och Visby.
Assistent/medarbetsledare på fast schemarad
Är du en glad och ansvarsfull person som ser lösningar i stället för problem samt som är påhittig och gillar att utvecklas? Söker du ett arbete där du kan känna dig trygg och stanna kvar en längre period. Då kan just du vara den vi söker!
Vi söker en positiv och emopatisk assistent för schemarad på ca. 80 % till vår grupp och som även kan tänka sig att på sikt ta sig an uppdraget som medarbetsledare med fokus på schemaläggning, bemanning och informationsöverföring. Såväl assitent som medarbetsledare hos oss, får utbildning samt stöttning i arbetet som sker nära kund, medarbetsledare samt kundansvarig där vi tillsammans arbetar mot gemensamma mål där en av målsättningarna är att skapa god gruppdynamik.
Kunden är en positiv kvinna i medelåldern som efter en stroke behöver stöttning i praktiska moment i vardagen för att fortsätta utvecklas. Kunden har afasi och vi söker därför dig som är lugn, empatisk, inlyssnande, talar och förstår svenska obehindrat.
Kunden önskar företrädesvis en kvinna i medelåldern som är lättsam, initativtagande och ä positivt inställd till att stötta henne i att leva ett så självständigt liv som möjligt med fokus på utveckling. Du blir en viktig person för kunden, som genom dig och ditt salutogena förhållningssätt ges möjlighet till träning med målsättning att bibehålla samt förbättra sina funktioner.
Kunden bor på Ingarö i Stockholm, ca 25 minuter från Slussen med goda kommunikationer. Vi ser det som en fördel om du bor inom pendelavstånd från kunden, då arbetet ibland innebär passförfrågningar med kort varsel.
Meriterande
- Tidigare arbetat som personlig assistent
- Tidigare erfarenhet av afasi och hjärntrötthet
Krav
- Kunna kommunicera samt förstå svenska obehindrat i tal och text.
- Du kan arbeta alla tider på dygnet då assistansen utförs dygnets alla timmar med jour på natten.
- Kunden har katt och det är därför viktigt att du som söker denna tjänst inte har pälsdjursallerig
Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse.
Hos oss kommer du att få en introduktion där du växer in i rollen som assistent och medarbetsledare.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, det ska kännas rätt för både kund och assistent. Skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vi ser fram emot att träffa dig!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74