Assistent/Receptionist till ENERCON i Malmö

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av vår kund ENERCON Energy Converter söker vi dig som vill arbeta som Assistent/Receptionist i en spännande och varierande roll hos ENERCON Energy Converter med placering på det svenska huvudkontoret i Malmö. Du kommer att ansvara för att deras reception och växel upprätthåller högklassig service. Du kommer att ha en central roll i verksamheten och ha många kontaktytor i företaget och i det dagliga arbetet i verksamheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående.


Företagspresentation

Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i 36 länder. I Malmö finns vårt svenska huvudkontor och runt om i Sverige har vi 16 servicestationer. Mer information om ENERCON finner du på: http://www.enercon.de/en-en/

Tjänstebeskrivning

I rollen som Assistent/Receptionist erbjuds du ett roligt, utåtriktat och uppskattat arbete i en miljö som präglas av högt tempo i ett dynamiskt arbetsklimat. Du kommer att ansluta till ett trevligt, engagerat och kompetent team av kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak innebära:

• Ansvar för växeln under kontorstid (07.30 - 16.00) med inkommande samtal till ENERCON Energy Converter, ENERCON GmbH och EWP i Malmö.
• Planering, förberedelse och arrangemang av diverse event och interna avdelningsmöten med ansvar för protokollföring
• Konferensservice såsom bokning av konferensrum, ta emot besökande gäster och ansvara för att rummen och kontorsytor är iordningställda och presentabla.
• Bokningar av resor, hyrbilar, hotell och lokaler till externa events
• Vid behov och i mån av tid assistera de olika avdelningarna med diverse kontorsgöromål.
• Supportera- och samarbeta med IT i dokumenthantering, organisering av mappstrukturer och liknande enklare administrativa arbetsuppgifter
• Posthantering samt inköp och underhåll av förbrukningsinventarier samt enklare ekonomisysslor såsom attestering av fakturor och kvittoredovisning
• Ansvara för- och assistera Training Center med arbetsuppgifter av administrativ karaktär samt vara behjälplig vid introduktion av nyanställda
• Arbeta enligt ENERCONS rutiner, policys och värderingar samt kontinuerligt arbeta med förbättringar av verksamheten.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en större organisation. Vidare har du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift såväl i svenska som i engelska. Ytterligare kunskaper inom IT såsom information, kommunikation eller marknadsföring är meriterande liksom tidigare vana av arbete med intranät och hemsidor men är inget krav. B-körkort är nödvändigt för tjänsten.


Egenskaper

Vi söker dig som förstår betydelsen av att på ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande få såväl externa som interna besökare att känna sig uppmärksammade, välkomnade och omhändertagna. God personkännedom samt förmågan att inge förtroende och kunna relatera till en stor variation av människor är därför av yttersta vikt för att lyckas i tjänsten. Som person har du en hög integritet, är utåtriktad, initiativrik och har lätt för att skapa goda relationer. Du stimuleras av nöjda besökare, är lyhörd och prestigelös som person samt mån om att alltid göra ditt bästa. Då tjänsten i hög utsträckning innebär frihet under ansvar ser vi att du är nyfiken och proaktiv, har lätt för att prioritera och ser var dina resurser bäst kommer till nytta.

Ansökan

ENERCON arbetar för ökad mångfald på sina arbetsplatser och ser därför gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk.

Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Daniel Hilvardén eller Johanna Herrlander, +46 (0) 40 611 07 70, på TEMP-TEAM Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 28 maj 2015

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024