OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Easy Asia Trading AB är verksam inom partihandel med andra livsmedel, bl.a. fisk samt skal- och blötdjur. Bolaget importerar matvaror främst från asiatiska länder och säljer främst till restauranger.
Om rollen
Som administrativ assistent ingår du i ett högpresterande administrativt team som stödjer chefer, försäljning och lager för att skapa bekvämlighet för kunderna. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
- Löpande ärenden inom administration.
- Produktinmatning, inventering och verifiering.
- Uträkningar och avstämningar.
- Orderhantering (koordinering, kontroll, arkivering, etc.).
- Registrering av information.
- Skrivande av protokoll, brev, tabeller och andra dokument.
- Enhet, standardisering och arkivering av olika typer av information
- Svara på förfrågningar och hantera klagomål.
Rollen är varierande och kan inkludera andra arbetsuppgifter, vilket kräver flexibilitet och prestigelöshet. Det finns möjligheter till utveckling och karriäravancemang internt.
Om dig
I rekryteringsprocessen värderas personliga egenskaper högt. Du är en lagspelare som anpassar dig lätt till olika situationer och människor. Social, kommunikativ och initiativtagande. Du är uppmärksam på detaljer, engagerad i arbetsuppgifterna och har en professionell attityd. Effektiv, initiativrik och har en "allt är möjligt"-attityd. Erfarenheter inkluderar:
- Bakgrund inom livsmedelsindustrin eller internationell handel.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du kan kinesiska&kantonesiska.
- God datorvana och erfarenhet av Office-paketet, särskilt affärssystem.
- Universitetsexamen eller högre
SKICKA ENDAST IN ER ANSÖKAN TILL JOBB@EASYASIA.SE