Assisterande Butikschef till Mall of Scandinavia

Assisterande Butikschef till Mall of Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att coacha dina kollegor till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare då vi kan ha drömjobbet för dig. Nu söker vi nämligen en Assisterande Butikschef till Mall of Scandinavia! ⭐

Mall of Scandinavia är vår flagship butik i Sverige. Förutom ett oslagbart utbud av olika varumärken och en central placering i gallerian så har vi även plats för styling, salong och mycket mer! Butiken besöks varje vecka av mer än 10 000 nyfikna skönhetsfantaster och vårt mål är alltid att var och en av dom lämnar butiken med en WOW-känsla utöver det vanliga. Vi vill skapa en kreativ, förtjusande och inspirerande butik där fantasin kan släpp lös! 😍

Hur det går? Rätt bra måste vi säga! Men det betyder också att vi behöver bli fler! Därför söker vi nu dig som, i en helt ny roll som assisterande butikschef, vill arbeta nära nuvarande butikschef och säkra vår fortsatta framgångssaga. Tjänsten är på 30 timmar i veckan. Joina oss! 🚀

OM ROLLEN
Som assisterande butikschef kommer du tillsammans med butikschefen ansvara över hela butiken vilket innefattar ett ansvar för butiksdriften, lagerhantering och ledarskap. Du är butikschefens högra hand, och tillsammans bildar ni DREAMTEAM! När butikschefen inte är på plats förväntas du kliva upp och ta fullt ansvar, men även när butikschefen är på plats är du närvarande och coachar teamet.

Som assisterande butikschef kommer du att tillsammans med butikschefen att leda, hantera och utveckla butiken samt säkerställa att teamet når uppsatta mål, följer budget och konceptramar. ⭐ Du kommer att få coacha och utveckla alla i teamet inom sälj och när det kommer till butikens dagliga drift och arbetssätt. I rollen som assisterande butikschef är du en ledarförebild som har ett brinnande intresse för skönhet, service och retail. Under de helger du jobbar och eventuella perioder då butikschefen är frånvarande har du bemanningsansvar för butiken.

Vi är otroligt måna om våra fantastiska medarbetare och lägger stor vikt vid att du i rollen som ledare drivs av att ge varje enskild individ möjligheten att ta ansvar och utvecklas! 🚀

Vi arbetar enligt “Let´s WOW! The Lyko Way" i mötet med våra kunder, något du också utbildar dina medarbetare i. Här är det extra viktigt att du är en förebild och en sann ambassadör som lever våra värderingar fullt ut. Vi uppmanar nytänkande och är säkra på att du har en hel rad spännande idéer som kan bidra till att förbättra butiken.

Vem du är
För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad energispridare som brinner för ledarskap och försäljning. Dessutom fullkomligt älskar du allt som rör skönhet och trivs som bäst när du får dela med dig av din kunskap.

Bakgrund/skills du behöver ha:

- Genuint intresse av att coacha dina medarbetare och finner glädje i att se andra utvecklas.
- Strukturerad och bra på att hantera olika arbetsuppgifter parallellt.
- Förmåga att på ett rakt och tydligt sätt kommunicera ditt budskap.
- Van vid att arbeta mot uppsatta mål och bekväm med att regelbundet följa upp dessa tillsammans med dina medarbetare.
- Ledarerfarenhet

Dessutom är det ett plus i kanten om du tidigare har:

- Ledarerfarenhet inom detaljhandeln.
- Erfarenhet av schemasystemet Quinyx.
- Byggt kampanjer eller har visual erfarenhet

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärssidor!
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐

Låter det här som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag! Har du frågor om tjänsten maila till Sofi Stenlund, Regionchef på sofi.stenlund@lyko.com

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!

This text is hidden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lyko
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 18 juni 2023

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

19 november 2024

Assistant Store Manager 30 t/v Erikslund Shopping Center

14 november 2024