OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assisterande Inbound Logistics Planner sökes till kund i Borås
Vill du vara med i ett dynamiskt team med stor möjlighet till personlig utveckling och nätverkande inom logistik? Du får chansen att hjälpa andra att utvecklas likväl som dig själv.
Som assisterande Inbound Logistics Planner har du huvudansvaret för projektordrar & ändringsordrar. Du stöttar samtliga Logistikplanerare i deras dagliga uppgifter och där med behövs flexibilitet och god samarbetsförmåga. Logistikplaneraren har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till våra interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och våra hemtagningsmetoder samt utveckling av de interna processerna. I andra änden av vågskålen finns ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Det är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga.
Arbetsuppgifter:
• Daglig bevakning av sitt sortiment
• Daglig problemlösning
• Parametersättning/lagerstyrning
• Utveckling av leverantörer
• Ständiga förbättringar i alla delar av processen
Aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser. Arbetsbelastningen kan periodvis variera med hög beläggning och korta leveransfönster till perioder med mer normal beläggning, vid dessa tider är det viktigt med en förmåga att jobba med lösningar på mer långsiktiga problemställningar och förbättringsarbete av den egna processen.
Vem söker vi?
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du kan hålla ordning och reda på många detaljer och samtidigt ha en helhetssyn. Du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Du har drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling.
Det är även meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp
• Har eftergymnasial utbildning
• Du behärskar engelska och svenska väl både i tal och i skrift
• Du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system och med fördel SAP
• Du har goda kunskaper inom LEAN
Övrig Info
Konsultuppdrag via Lernia
Visstidsanställning 6 månader
Tjänsten är placerad i Borås och är på heltid
Tillträdesdag är omgående eller enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kan komma att ske löpande.
Sista ansökningsdatum: 2022-05-23
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson