OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en assistant Commercial Sales Manager för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många.
Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 6 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som assisterande kommersiell projektledare kommer du att stödja försäljningsteamet med att sälja vår Gas Services-utrustning med fokus på Mellanöstern. Du kommer att spela en nyckelroll i att samordna de kommersiella försäljningsaktiviteterna och vara en del av ett team för små och stora projekt som kräver tvärregionalt samarbete. Tjänsten omfattar olika marknadssegment inom en bred produktportfölj som vi som företag tillhandahåller energisektorn.
Hur du kommer att göra skillnad:
• Stödja och samordna alla relevanta kommersiella aktiviteter inom försäljnings- och offertprocessen i samarbete med teknisk försäljning, offertgivning, juridik-, skatte-, finans- och exportkontrollavdelningar.
• Stöd i att skapa och implementera den kommersiella offertstrategin tillsammans med anbudsteamet.
• Stödja aktiviteter och processer för att leverera lösningar som bäst möter kundens behov, inklusive stöd för att utveckla nya affärs- och finansieringsmodeller.
• Stöd i att förbereda kommersiella delar av anbud i tid och delta i förhandlingar med kunden och eventuella partners i enlighet med gällande riktlinjer och i samordning med relevanta avdelningar.
• Delta i projektprissättningsprocessen genom samarbete med försäljnings- och offertteam.
• Förbereda och verifiera försäljningskalkyler.
• Stöd i överlämningsprocessen från försäljning till genomförande, inklusive förberedelse av relevanta dokument och information.
Din profil Vad du tar med dig:
• Examen i ekonomi eller finans eller motsvarande professionell ackreditering
• Flytande engelska, andra språk är meriterande
• Erfarenhet från ett globalt företag som verkar i en internationell miljö är meriterande
• Erfarenhet av kommersiella aspekter inom försäljning och/eller projektledning i en internationell affärsmiljö är meriterande
• Kunskap om projektkalkyler, projektfinansiering, försäkringar, skatter och avgifter, exportkontroll samt internationell avtalsrätt
• Tålamod, flexibilitet och uthållighet
• Stark förmåga att bygga nätverk och kommunikationsförmåga, entreprenöriell, relationsskapare, både internt och externt
• Nyfiken och ivrig att lära sig, aktivt söka feedback och impulser från organisationens insida och utsida
• Kunskap om MS Office samt andra relevanta IT-verktyg
Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!
Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se
Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84