Assisterande Leveransansvarig till Skånetrafiken i Hässleholm

Assisterande Leveransansvarig till Skånetrafiken i Hässleholm

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Avdelning Digitalisering & IT (DoIT) på Skånetrafiken i Hässleholm med cirka 50 medarbetare förvaltar och utvecklar de systemlösningar och den teknik som används av verksamheten för att planera, genomföra och följa upp de trafikuppdrag som bedrivs samt biljett och betalsystem som används.

Vi på Enhet Säljsystem är enheten som utvecklar och jobbar med både nyutveckling, vidareutveckling och förvaltning av vårt biljett- och betalbackend. Vi arbetar med ett utvecklingsteam som är placerat på vårt utvecklingscenter i centrala Malmö. Vi levererar tekniska lösningar för att kunna sälja, skapa och validera biljetter, funktionalitet och beslutsgrunder till hela verksamheten samt våra kunder. Vår enhet arbetar med verksamheten tvärfunktionellt och säkerställer att behoven möts hos våra andra avdelningar.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som assisterande leveransansvarig arbetar du tätt ihop med utvecklingsteamet, verksamheten, behovs- och leveransansvariga, IT-avdelningen med flera. Din uppgift blir att driva och realisera initiativ som ingår i verksamhetsplaneringen samt leveransplanerna. I rollen assisterande leveransansvarig på Enhet Säljsystem (kan likställas med assisterande produktägare i andra organisationer) ansvarar du för att tillsammans med vår leveransansvarig och våra verksamheter hitta och driva lösningar för att ta Skånetrafiken mot världens bästa resa. I ansvaret ingår utveckling och förvaltning inom området i stort. Du deltar i såväl nyutveckling och nationella standardiseringsprojekt som upphandlingar inom området. Du arbetar nära din beställare för att identifiera tydliga lösningar samt vilka värden de skapar för kunden eller verksamheten. Arbetsområden du kommer att vara ansvarig för är konfiguration, utveckling och förvaltning av vårt backoffice verktyg, ansvarig och interface för vår data som vi levererar till vårt business intelligence (BI) verktyg, ansvarig för wiki (dokumentation av Säljsystem) och viss ekonomisk uppföljning.

I rollen som Assisterande leveransansvarig hos oss kommer du bland annat:
• Hjälpa Produktägare att hantera inkommande krav från olika interna intressentgrupper, inklusive analys, definition och prioritering.
• Driva beslut som behövs för att starta implementeringen / utvecklingen av kraven (arkitektur, säkerhet, juridiskt relaterat) genom att förbereda och presentera beslutsmaterial/affärsrapport.
• Genomföra workshops med mindre krav.
• Kommunicera framsteg till intressenter och projekt.
• Uppföljning inom sitt område, fastställa key performance indicators.
• Driva förvaltningsmöte för sitt område.
• Driva Poof of Conept (PoC:ar).


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Dessutom har du erfarenhet av att:
• Analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta.
• Leda utvecklingsteam med agila metoder, exempelvis Scrum, Kanban.

Det är också meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete i offentlig förvaltning.
• Att sätta sig in i tekniska frågor och att driva utredningsarbete inom tekniska områden.
• Coacha och handleda kollegor.
• Arbete med testdriven utveckling och testautomatisering.
• Arbeta med projektledning/projektstyrning.
• Leda och genomföra utredningar.
• Arbeta med datadriven analys.

Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd och lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du har lätt för att skapa förtroende och är prestigelös och firar framgångar tillsammans.

Som person tror vi du är bekväm med att ta komplexa beslut, hantera många intressenter och agera i en ledande roll i utvecklingsteamet.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen!

I den här rekryteringen använder vi oss av löpande urval, välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024