OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mornington Hotel har som så många andra i servicebranschen gått igenom en tuff pandemiperiod. Nu satsar vi framåt och uppåt – anställer, bygger ut, vässar vår servicenivå, och jobbar vidare med att skapa den absolut bästa gästupplevelsen. Personalen är en av våra viktigaste parametrar för att lyckas och vi försöker göra allt vi kan för att du ska trivas hos oss.
Vi söker nu en Assisterande Platschef som vill anta utmaningen att fortsätta utvecklingen av våra väldesignade och trivsamma hotell och lägenheter med mötesrum, konferens, restaurang health club och aktiviteter, till en av stadens mest attraktiva. Vårt mål på våra hotell är att ge den bästa upplevelsen för våra gäster med fokus på service, detaljer och utbud av högsta sort i en härlig ”hemma hos” -miljö som ska andas kvalitet och lekfullhet. På vårt hotell i Bromma lägger vi mycket fokus på träning och aktiviteter.
Om Rollen
Tjänsten som Assisterande Platschef är operativ. Utöver det har du även uppgifter som är av administrativ karaktär såsom uppföljning av att kassarapporter/betalrutiner sker korrekt, stämmer av och följer upp checklistor, schemaläggning, bemanning, tillsammans med platschef svarar på reviews etc. Din närmaste chef är hotellets Platschef.
Du skapar förutsättningar för en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och inspirera till kompetenshöjning. Under ditt ansvar ligger också att tillse att våra gäster får den bästa tänkbara helhetsupplevelsen direkt från att de kliver innanför dörren tills de lämnar Mornington.
Assisterande Platschef i Bromma kommer att ansvara för all service och gästmöten på såväl hotell, longstay och konferens som frukost, restaurang och health club. Du jobbar nära ditt egna team av Floor Managers, köksmästaren, bokningsansvarig och har tät kontakt och avstämning med Morningtons försäljningschef och vår Revenue Manager.
Om Dig
Vi söker dig som har relevant utbildning /erfarenhet, men framförallt är du en prestigelös, varm, organiserad och plikttrogen teamplayer.
Med ditt intresse och din kompetens vill vi, förutom att bibehålla vår kvalitet och nöjda gäster, att du blir en viktig del av att utveckla och driva våra koncept framåt. Engagemang och stolthet är två av våra värdeord.
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med rekryteringsföretaget Next u.