OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen.
Sammanfattning av tjänsten
Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Vi söker assisterande säljledare till vår nya butik i Borås!
Din roll
Som assisterande säljledare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du förväntas vara ett föredöme i det dagliga butiksarbetet och ser till att våra butiker håller en hög standard och överträffar kundernas förväntan varje dag. Utöver detta ingår det också i din roll att vara en god kollega och stötta teamet till goda resultat. Du kommer även ha ett utökat ansvar för våra non food-avdelning, det vill säga den avdelning där vi säljer allt ifrån trädgårdstillbehör, kläder, leksaker och mycket mer!
Rollen innefattar uppgifter som:
• Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken
• Delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt vilket innebär bl.a. packa upp varor och se till att hyllorna är välfyllda, säkerställa färskhet och slutdatum på varor, hålla rent och fräscht i butiken och betjäna kunder i kassan
• Bidra till att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet
• Stötta vid upplärning av nya kollegor
• Ta ett större ansvar för butiksdriften inklusive nyckeltal när butikschef och säljledare inte är på plats
Din profil
Vi söker dig som är ansvarstagande, har en god känsla för kundservice och är en skicklig problemlösare. Du trivs med att planera och arbetsleda och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång i en snabbrörlig miljö. Det är en fördel om du har ambitionen att i framtiden utvecklas mot en ledande position inom butiksdriften. Du kommer att bli en del av ett helt nytt team som tillsammans kommer få öppna vår nya butik under våren 2025. Introduktion sker under hösten i närliggande butiker, därför söker vi dig som kan tänka dig att vara flexibel med din arbetsort.
• Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch
• Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. .
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 30 timmar i veckan. Introduktion kommer att ske i våra butiker i Ulricehamn, Falköping, Alingsås och Borås. Du behöver därför ha B-körkort och tillgång till egen bil. Denna rekrytering avser fyra lediga tjänster, varav två kommer ha startdatum den 1/11-2024 och de andra två kommer ha startdatum 1/12-2024. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår.
Vill du vara med på vår utmanarresa?
Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär:
o Klicka på “Sök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV
Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!