Associate Client Manager till Danske Bank

Associate Client Manager till Danske Bank

Arbetsbeskrivning

Har du administrativ arbetslivserfarenhet, är en driven och teamorienterad person med högt kundfokus - då är rollen som Associate Client Manager inom Client Management LC&I, Danske Bank kanske något för dig!
I rollen kommer du att tillsammans med ett härligt och sammansvetsat gäng arbeta med Danske Banks största och mest komplexa företagskunder.  Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Associate Client Manager assistent är du en viktig del av det team som arbetar med kundernas dagliga affärer med Danske Bank. Du kommer att arbeta direkt mot kund men primärt nära övriga kollegor i Client Management men också i nära samarbete med relationship managers, produktspecialister och olika back office enheter i banken. Tillsammans strävar vi mot ett gemensamt mål om att leverera den bästa upplevelsen och lösningen för våra kunder.

Du erbjuds möjlighet att arbeta med i en av Nordens främsta banker i ett globalt team med engagerade och resultatorienterade kollegor där kulturen präglas av samarbete för att nå våra mål. Du erbjuds också mycket goda möjligheter till professionell och personlig utveckling.

Rollen som Associate Client Manager assistent är mycket bred och varierande vilket kan vara utmanande men också mycket stimulerande då det finns goda möjligheter att lära sig många nya saker och därtill att skapa ett omfattande nätverk internt i banken. Tempot är tidvis högt och det krävs att du som person tycker om att ha många bollar i luften, tycker att det är spännande att vara nytänkande och direkt ta sig an nya arbetsuppgifter.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsdagarna är aldrig lika och arbetsuppgifterna är många och breda men det som Associate Client Manager ska arbeta med kan kort sammanfattas enligt nedan:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera förfrågningar från kunderna avseende enklare cash managementärenden
* Supportera närmsta teamkollegorna i Client Management med diverse löpande ärenden
* Löpande administrativt kontorsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning från universitet/högskola alternativt en YH-utbildning inom ekonomi
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Intresse för finanssektorn

Meriterande


* Tidigare arbetslivserfarenhet från bank eller annat finansiellt institut
* Kunskaper i cash management
* Tidigare erfarenhet från kundservice


För att trivas i rollen ser vi att du som person är prestigelös, handlingskraftig, strukturerad och noggrann. Du motiveras av din egen och ditt teams framgång. Du är som bäst när du samarbetar och levererar i tid med kvalitet. Du har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team, du tar ägarskap för dina arbetsuppgifter och du drivs av att utvecklas och lära dig nya saker. I rekryteringsprocessen kommer vi att fokusera extra mycket på:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Flexibilitet

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024