OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi dig som vill arbeta som säljare/ Associate Director Business Development inom läkemedelsbranschen. Ser du dig som en hybrid mellan tekniknörd och affärsman/kvinna och vill arbeta internationellt och flexibelt tror vi att du kan vara den vi söker!
OM TJÄNSTEN
Rollen som Associate Director Business Development ansvarar för försäljningen av en rad befintliga produkter hos befinltiga kunder. Ditt arbete omfattar allt från budget, kontraktförhandling och långsiktig planering och kundhantering. Genom en god kundkontakt säkerställer du att Cambrex bibehåller goda relationer och fortsätter att expandera inom nya affärsmöjligheter. Mycket samarbete sker också med både kundtjänstavdelningen och avdelningen för produktutveckling. I Europa har Cambrex en handfull personer som arbetar som säljare. Hamid har haft rollen i Sverige men har nu gått vidare inom Cambrex till en roll som försäljningschef. Därmed söker vi nu efter en ersättare som kommer att arbeta exklusivt mot Karlskogaregionen. Vart du bor är flexibelt, vi tror att du har max 2,5-3 timmar från ditt hem till Karsloga för att kunna åka på kundmöten över dagen.
Du erbjuds
Här erbjuds du ett utmanande och varierande arbete med många interna kontaktytor i övriga delar av företaget. Du får kollegor över hela Europa och en mentor som haft rollen tidigare där du hittar ett stort stöd.
ARBETSUPPGIFTER
* Kundkontakt, både per telefon och fysiska möten
* Löpande utveckla både befintliga kundrelationer och arbeta med nya affärer, besvara frågor från kunder genom gott samarbete med kundservice
* Vara en viktig del i företagets produktutveckling för att säkra upp marknaden framtå
* Budgetansvar och prisförfrågningar
VI SÖKER DIG SOM
* Examen inom kemi, kemiteknik, bioteknik eller medicinteknik eller motsvarande
* 2-5 års erfarenhet av försäljning/ affärsutveckling av produkter inom life science och därmed erfarenhet av att behålla och utveckla kundrelationer
* Stark förståelse för kund – och marknadens dynamik och krav
Det är meriterande om du har arbetat med supply chain, kalkyler eller GMP och är väl bevandrad inom lag – och kvalitetskrav. Vi ser det även som starkt meriterande om du har arbetat med försäljning av produkter inom läkemedelsindustrin
Som person:
* Är du duktig på strategisk planering
* Besitter du analytiska färdigheter
* Har du en god förhandlingsförmåga
* Är du en god kommunikatör
* Förmåga att arbeta effektivt och självständigt
Övrig information
* Start:
* Omfattning: Heltid, omkring 20 resdagar/år ingår i tjänsten
* Placering: Flexibelt, vi tror inom en radie på 2,5 – 3 timmar från Karlskoga
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cambrex önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. De arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag.
I deras anläggningar i Karlskoga tillverkar de framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. De har 450 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
Som ett globalt team delar de ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för deras kunders patienter över hela världen.
Välkommen till Cambrex!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231