OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba lite smartare varje dag när vi hjälper kunder med lösningar som förenklar vardagen.
Vi erbjuder dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig till att vara dig själv. Clas Ohlson har hjälpt kunder i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att fortsätta förenkla livet i 100 år till.
Är du redo?
Assortment Planning är en funktion inom Retail Planning med ansvar att ta fram rätt kunderbjudande i alla våra försäljningskanaler. Nu har du chansen att vara med i en funktion där nya arbetssätt och processer för en effektiv planering står i fokus!
Som Assortment Planner ansvarar du och utvecklar kunderbjudandet gällande ditt sortiment. Du planerar vilka volymer som ska säljas i vilka kanaler i rätt säsong, genom att skapa prognoser.
Du ansvarar för att säkerställa och optimera sortimentets djup och bredd via kvantitativa analyser, identifierar försäljningspotential och bidrar till sortimentets utveckling. Du är ansvarig för att ditt sortiment säljer enligt finansiella mål och säkerställer marginal samt följer upp och agerar om planerna inte följs.
Rollen som Assortment Planner innebär att du befinner dig i en central position i sortimentsplaneringsarbetet, vilket ger dig möjligheter till nära samarbete med flera olika funktioner inom vår Retail Planning-funktion. Vi arbetar teamorienterat och stöttar varandra inom funktionerna för att nå bästa möjliga resultat - att säkerställa försäljning i samtliga försäljningskanaler och marknader.
Vem letar vi efter?
Vi söker dig som är analytiskt lagd och har en god planeringsförmåga. Du har en hög förmåga att till dig kvantitativ information och har lätt för att översätta data till konkreta handlingar och actions. Vi tror att du är van att ha kunden och marknaden i fokus, samtidigt som du är en pålitlig och relationsskapande medarbetare som drivs av att nå resultat. Du gillar att arbeta tillsammans med andra i team och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor.
Du har tidigare erfarenhet av inköps- eller sortimentsarbete alternativt tidigare erfarenhet av ekonomisk analys eller prognosarbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av detaljhandeln som bransch och har du dessutom tidigare erfarenhet från arbete i någon av våra butiker, ser vi det som mycket meriterande.
Du ska också ha någon form av eftergymnasial utbildning, helst med inriktning mot företagsekonomi, logistik eller industriell ekonomi.
Bli en del av oss!
Låter det spännande? Tveka då inte med att skicka in din ansökan till oss!
Rekryteringsprocessen startar omgående och därför kan urval och intervjuer ske löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än den 26 juli 2020!
Tjänsten/tjänsterna är tidsbegränsade anställningar. Tillträde till tjänsten/tjänsterna sker omgående enligt överenskommelse, men helst från 1 september. Tjänsterna sträcker sig till 30 april 2021 med möjlighet till förlängning.
Rollerna kan vara placerade något av våra kontor, i Insjön eller Stockholm.
Kontakt
Om du har frågor gällande den pågående rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att ta kontakt med HR Business Partner Magnus Waldemarsson, på e-post magnus.waldemarsson@clasohlson.se
Vid frågor gällande den specifika tjänsten ta då gärna kontakt med Assortment Planning Manager, Maria Borong på e-post: maria.borong@clasohlson.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Landestål
+46 247 264 334
Jenny Vapola