OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AssuranceService samarbetar med utländska försäkringsbolag och hjälper försäkringsbolagen med service till deras kunder.Bolaget erbjuder assistans med information om försäkringsprodukter samt med service och underhåll av försäkringar. Bolaget har 7 anställda med lokaler i centrala Göteborg.Då volymerna ökar behöver backofficefunktionen förstärkas med en ny medarbetare till det administrativa teamet.I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower Professional Arbetsbeskrivning Arbetet som backofficemedarbetare innebär diverse uppgifter som rör administration av kapitalförsäkringar.Arbetsuppgifterna innebär att ge kunderna service vid registrering av ansökan, identifiering av försäkringspremier, uppdatering av värden i försäkringar samt utförande av köp- och säljorder.Du skall även registrera ansökningshandlingar, kontrollera att premier betalas in samt att se till att investeringar blir utförda och att bevaka dessa.Kontakter med svenska och utländska fondbolag är en del av arbetet.Vem är du?Vi söker dig med akademisk examen med inriktning finansiering och du har ett intresse för finansbranschen.Du har mycket goda kunskaper i MS Office främst Word och Excel samt goda kunskaper i engelska.Du har något års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom Bank & Finans.Som person är du ansvarsfull, noggrann med ett utpräglat siffersinne och du har mycket goda kunskaper i Excel.Du gillar att ha många bollar i luften och det är viktigt att du har "glimten i ögat samt förmågan att ge det lilla extra".Du måste vara en problemlösare och du är van vid att jobba självständigt.Då du jobbar i ett litet team är det av största vikt att du har lätt att samarbeta, är engagerad samt har en mycket god förmåga att arbeta i ett högt tempo.Kontaktperson Ansök med registrerat CV via länken nedan.Vi tar endast emot ansökningar den vägen.Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 20/12-2010.